Gå til innhold

ang .løfting

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sømm på 1 år,han går ikke helt selv enda,noe som resulterer i at jeg ofte letter og bærer på ham,i tilleg jobber jeg på et sykehjem,hvor det til tider er mange og tunge løft,selv om jeg passer meg,er jeg bekymret for om dette kan skade barnet/resultere i sa..

hva ville dere gjordt? noen i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja...har en sønn altså:)

Skrevet

er 7uker og 2 dager på vei..

Skrevet

Jeg er gravid i uke 12. Jobber også på sykehjem, med svært tung belastning. Enten man er gravid eller ikke så handler det om å løfte riktig, og ta hensyn til kroppens varsel:) Husk å bruk hjelpemidler. Ikke ta de tyngste stellene. Vær to i stell hvor det er tungt. Tror det viktigste er å ikke stresse.. Ta det med ro.. Husk at arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge arbeidsdagene for deg, slik at de blir best mulig. Dersom det fekst er mer belastning på kveldene, kan du få tidligvakter (evnt sykmelde deg fra senvakter..). Snakk med lederen din, lag en plan sammen om hvordan du vil ha det, og hva du kan gjøre og ikke..Men så lenge kroppen tåler det og du løfter riktig, skal vel ikke løft være farlig.. Bare pass på å ha igjen rygg til senere i svangerskapet, og til tiden etterpå. Er vanskelig dette, vil jo gjerne yte best mulig på jobb, og ikke la de andre få "alt".. Men det er faktisk ett KRAV at arb plassen skal tilrettelegge for deg! Vær flink til å si fra.Dette vet du kanskje fra før.. Les litt om inkluderende arbeidsliv, om du vil vit mer.. Står en del på Trondheim.kommune.no, under helse-velferd om dette også. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...