Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 prøver å lette noen frustrasjoner her, håper det hjelper! Saken er at jeg ofte føler meg utilstrekkelig på jobb. Jobber som miljøterapeut og ebgyne i ny jobb for nesten et år siden. Jeg føler stadig vekk at jeg ikke er "bra nok". En av mine kollegaer snakker hele tiden om hun som hadde stillingen min før meg, om hvor utroooolig flink hun hadde vært osv osv. Jeg gidder snart ikke høre mere! Er det noen flere som har det sånn i sine jobber?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Man føler seg alltid litt utafor når man starter i ny jobb - man skal inn i nye rutiner, kanskje få opplæring på ting man ikke kan, sette seg inn i et helt nytt miljø og ny arbeidskultur. Det er klart man føler seg litt utilstrekkelig av og til, spesielt hvis man i tillegg hører om hvor fantastisk personen som sluttet var. Ha tro på deg selv; gi deg selv tid til å lære! Vær positiv og vit at trivselen kommer med tiden! Jeg gikk de første 5 månedene i ny jobb med en skikkelig dommedagsfølelse, og ville bare tilbake til den gamle jobben min. Men sakte men sikkert endret det seg, jeg fikk tilbake den gode gamle mestringsfølelelsen ettersom jeg kom inn i rutinene og ble sikrere på alt som hadde med jobben å gjøre. Er man vant til å være 'på topp' så er det ofte et sjokk å føle seg litt utilstrekkelig! Men sikkerheten kommer tilbake, det lover jeg deg, og da kommer disse kollegene dine til å rose deg opp i skyene ovenfor andre, istedenfor denne tidligere ansatte som de ikke engang husker lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå