Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Hva går den til? Hvis det plutselig blir halvert eller borte- hva betyr det for dere?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Ikke i det hele tatt. Men pengene blir jo brukt. Vært og tatt botox idag bla. Det går jo med et par barnetrygde da:p
Gjest -<<- Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Ikke i det hele tatt, men alltids hyggelig med ekstra penger. Den går ikke til noe spesielt.
Kjukka Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Den går rett på sparekonto til jenta vår. Så vi har ikke bruk for den i det hele tatt, egentlig!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Vi bruker barnetryden hver måned. Kjøper nye leker, klær og andre ting ungene trenger. Men samtidig så setter vi inn penger på en egen konto til de noen ganger i året, så de har litt når de blir eldre Vi hadde jo uansett hatt råd til og ha barn selvom den hadde blitt borte, så vi er ikke kjempe avhengig av den.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Er i ulønnet permisjon, så vi er avhengig av pengene. Når jeg begynner å jobbe neste mnd vil vi ikke være avhengig av de.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Akkurat nå betyr den ingenting egentlig, men for bare et par mnd siden var det verdifulle penger. Vi får jo nesten 3000 kr pr mnd siden vi har 3 barn så det er litt, men nå som begge jobber fullt og vi ikke har så mye lån så kunne vi klart oss uten, nå spares barnetrygden.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Vi merker dem faktisk ikke. Hadde ikke merket det om de plutselig ikke kom inn på konto en måned...
hit og dit Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 me er ikkje avhengig av den. Den går rett inn på min konto, og er einaste inntekt på mitt kort. Men mannen har hovedinntekta og me klarer oss bra på hans lønn. Kontantstøtta hadde me nok merka litt meir om vart fjerna, men me er ikkje avhengig av den heller.
KarpeDiem Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 uten den så hadde vi ikke hatt mat på bordet
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 For min del utgjør den nesten 2000 kr i måneden, dvs 24.000 skattefrie kroner i året. Det betyr MASSE!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #12 Skrevet 25. august 2008 Den går til bleier, mat og annet som barna trenger. akkurat det som er den faktiske menningen med den. Vi hadde klart oss uten, men jeg syntes den er god å ha for da får vi litt ekstra å handle mat for i mnd. Vi har ikke verdens beste råd så det tilsier litt ekstra på oss. :-) og ja vi sparer også til barna våre litt hver mnd også da. Men bare 100-200kr (per. barn) etter hva vi har til overs etter at vi har kjøpt det vi trenger.
Bare™ Skrevet 25. august 2008 #13 Skrevet 25. august 2008 hadde ikke stemt avhengig av den, nei! Men de eldste begynner å spørre om å få den på brukskonto hver måned?! Det er visst SÅÅÅ vanlig?!? Svaret er nei til de, -og til spm; at vi ikke trenger den, om det er lov å si det uten å bli halshugd:)
Gjest Skrevet 25. august 2008 #14 Skrevet 25. august 2008 Kommer godt med;-) Hvis den hadde blitt borte, skulle vi likevel ha klart oss.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #15 Skrevet 25. august 2008 Vi har 3900,- i barnetrygd i mnd. Vi har ellers en inntekt og barnetrygda inngår i husholdningsbudsjettet (har ellers 6600,- i ks pr mnd) - så selv om barnetrygd eller KS er for lite for noen, gjør det at vi kan jobbe minimalt og tilbringe max tid sammen som familie for en periode. Dersom den hadde forsvunnet ville vi måtte lagt opp hele regnestykket på nytt igjen, og det hadde selvfølgelig gått ut over familien - barna inn i barnehage og foreldre ut i 100% jobb.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #16 Skrevet 25. august 2008 Vi setter pengene inn på egen konto til jenta vår,de skal hun få når hun har no fornuftig å bruke de på en eler anna gang etter hun er myndig. Vi trenger dem vel ikke,men HUN vil trenge de i fremtida. Er veldig takknemlig for at foreldrene mine gjorde det samme for meg:-)
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. august 2008 #17 Skrevet 25. august 2008 Tenker ikke så mye over at vi får den og pengene går ikke til noe spesielt.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #18 Skrevet 25. august 2008 Deler av barnetrygden går til aksjer hver mnd, resten på sparekonto. Håper på en fin slump til gutten våres når han blir stor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå