Gå til innhold

En til, eller...? (kanskje litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg har lyst på en liten til, men finner liksom aldri riktig tidspunkt. Jeg er bare 18 år, og går 2. året på vgs. Har lyst til å bli sykepleier så har altså 5 år igjen med skole. Datteren vår er 2 år nå, og jeg vil ikke ha så stor aldersforskjell mellom dem. Har hatt lyst på en lenge, men det passer aldri perfekt. Det ene som stopper oss er det at jeg fortsatt går på skole, og har lang tid igjen. Skal jeg vente til jeg er ferdig på skolen og har jobbet noen år kan det fort bli 8-9 år mellom de, og det vil jeg ikke.. Det andre er det at det har ikke alltid vært så lett mellom kjæresten min og meg, han var utro en gang når jeg var gravid med min første, og han har slått meg i ca ett år. Det har han sluttet med nå da, jeg fant meg rett og slett ikke i det lenger så jeg sa til han at hvis han forsatte sånn så kom jeg til å anmelde han, han forsatte å slå meg så da anmeldte jeg det. Det ble en stor krangel og det var slutt i noen mnd, men så tok han seg sammen og kom til meg og fortalte hvorfor han hadde slått meg. Det var fordi han hadde vokst opp med en far selv som var voldelig og derfor trengte han kanskje litt hjelp til å forandre seg. (Kanskje ingen unnskyldning, men det forklarer jo en del) Etter den episoden har han aldri slått meg, han har bare vært veldig forståelsesfull og en flott kjæreste. Også er det det at vi ikke bor sammen da, men det er jo bare og si opp leiligheten min og flytte for han har et hus som vi kan jo i alle sammen. Så jeg trenger mange råd nå : ) Hva bør jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare svare hvordan jeg ville gjort det i din situasjon, for det er jo forskjellig hva folk mener om saker og ting. For det første ville jeg ikke fortsatt et forhold med en som hadde vært utro, men det blir opp til deg å vurdere. Jeg ville heller ikke vært i forhold med noen som hadde slått meg. Og når det gjelder skole osv. ville jeg hvertfall fullført vgs før jeg vurderte en til, egentlig høyere utdanning og. Men det er egentlig bare du som vet hva som blir riktig for deg, men jeg ville ikke fått ett barn til i den situasjonen.

Lykke til

Skrevet

Ok, tusen takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...