Gå til innhold

Hostesaft....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde tenkt å begynne me det jeg... har hørt endel som har brukt det..

Lov å forsøke ihvertfall.... Mne lure på når i syklusen skal man starte og hvor lenge må man drikke den ? flere ganger om dagen ??

Håper noen kan svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest litt om dette her inne en plass, og tar ei barneskje Solvipect hver dag, både mannen min og jeg. Skal visst tas fra tre og fram til el. Blir veldig glad for korrigering dersom jeg tar feil!

Er ny på dette "prøve-iherdig"-området - og jeg må virkelig le, midt oppi dette alvorlige arbeidet med å få babyprosjektet vel i havn: Mannen min har fått streng beskjed om vitamintilskudd, og hver kveld tusler han ut på kjøkkenet, finner fram pillene (!) og mumler halvhøyt: "På tide å spise kveldsmaten..." :-)

Skrevet

hmmm jeg er på dag 5 idag jeg... men jeg spandere en flaske imorgen og begynner jeg, kan jo ikke skade...

Trøkka zink ii typen min jeg men vi kutta det ut etterhver... gir meg fort jeg da...

salvie te skulle vist være bra også... hmm tror nok det smaker ... :o(

lykke til :o)

Skrevet

Ta dagsdosen som står på flasken i 4-5 dager før eggløsning. Teorien er at den vil tynne ut el-slimet, slik at det blir enklere for sædcellene å svømme:-)

Jeg prøvde det etter 4-5 mislykkede pp forrige gang, og jammen ble det ikke klaff. Vet om andre som har lignende erfaring - men også om andre det ikke har funket på.

Selvfølgelig umulig å vite om det er det som gjør utslaget, men siden den eneste bivirkningen er rennende nese i noe dager, skader det neppe å prøve.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har drukket salviete hver prøveperiode (man venner seg til smaken), men ikke hatt hellet med meg ennå. Denne pp har jeg i tillegg drukket hostesaft (1 barneskje, 3 ganger daglig) men jeg rakk bare et par dager før el......har følelsen at tanta kommer rett rundt hjørnet :-(

Neste pp skal jeg drikke hostesaft noen dager tidligere - kanskje alle gode ting er fem :-)

Skrevet

Hehehe herlig at denne myten holder seg hardnakket.

Tenk dere litt om, hvis hosesaft virker på livmorhalsslimet, virker det jo også på slimet i livmoren.

Og blir det for tynt, fester det seg absolutt ingenting.

Så forutsatt at det virker (noe ingen gynekologer jeg har snakket med tror på) tenk hva som skjer med slimet i livmoren ;)

Skrevet

hmmmm sier jeg bare...

jeg tviler egentlig selv på at det virker da ... men hva gjør man ikke i en desperat situasjon... ????

Vel, jeg har nå kjøpt den der flaska jeg da...spørs om den ikke blir stående der til jeg begynner å hoste hihi,,,

Skrevet

Hrmfff... Hvorfor høre på gynekologer når det finnes fortreffelige kjerringråd:-)))

Skrevet

Slimløsende hostesaft..... trodde slimet var nødvendig jeg og nettopp skulle hjelpe svømmerne på veien. Har lest at dette kjerringrådet kun er en myte:

Tanken er at hostesaften skal tynne ut slimet i skjeden, på samme måte som den gjør med slimet i lungene, og dermed gjøre det lettere for sædcellene å svømme i.

Det finnes ingen vitenskaplige bevis for at det øker sjansen for å bli gravid. Mengden slim er like viktig som konsistensen, og hostesaften vil ikke påvirke dette.

Skrevet

He-he. jeg beit på jeg...kjøpte solvipect og tok to skjeer hver dag før og etter EL....i går viste to strek på billigtesten...! 1pp!

Kan nesten ikke vente med å komme meg på apoteket å kjøpe CB.

Tror det jo egentlig ikke selv!

Anyway.....kan slike kjerringråd skade? =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...