lykksalig Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Jeg lurer på om noen av dere har tatt blodprøver for testing av hcg-nivå? Hvordan var progresjonen deres? Blir litt forvirra siden det "normale" varierer så utolig mye!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Det er vel bra så lenge det stiger, jeg målte i eniga sist jeg var fravid men husker ikke hvor mye den var på. Men lurer på om den skal doble seg på noen dager. Så vist den over 5 tror jeg det var så er du gravid, men om du skal se att alt er bra så må du ta over flere ganger:) Dette ble kansje litt rotete men håper du skjønte litt av det:)
flypapir Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Jeg tok ukentlige blodprøver i starten av min graviditet. Det "normale" er vel at hcg´et skal fordobles hver 48.time. MEN, det er store individuelle forskjeller og det er viktig å huske på. Man bør også huske at det etterhvert vil bruke lenger tid på å fordoble seg og rundt uke 8-10 vil det stagnere for så å synke ned på et nivå vor det blir resten av svangerskapet. Jeg hadde god nytte av disse to sidene den gang jeg var midt oppe i hcg målingene mine. http://www.americanpregnancy.org/duringpregnancy/hcglevels.html http://www.justmommies.com/pregnancy/hcgcalculator.shtml
lykksalig Skrevet 25. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2008 takktakk:) godt å høre! takk for nett-tipsene ble roligere nå ja!
Vil Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Kan jeg spørre hvordan dere måler nivået presist?
mecluc Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 ehm eg går i min 8.uke og har ikke tatt noen blodprøver enno. Er det normalt å gjøre det ukentlig så tidlig? Dette nevnte ikke legekontoret til meg da jeg bestilte min første kontroll som eg skal ha 10.sept.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 1. september 2008 #7 Skrevet 1. september 2008 Det er ikke vanlig at de måler hcg nivået i blodet. Det er sånn de gjør hvis det er mistanke om SA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå