Gå til innhold

Halsbrann...!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal. Nå bruker jeg 8 puter om nattan, og er jeg heldig, får jeg en to timers søvn. Jeg har Galvicon fra apoteket, som vistnok var den eneste jeg kunne ta som gravid.. Er det noen andre som har noen andre tips? Noe alternativt for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også samme problem og holder på å bli sprø. Jeg har tatt gaviscon hver kveld i 14 uker og har lært meg til ikke å brekke meg av smaken og konsistensen fordi jeg vet at det hjelper. Jeg fikk tips om å drikke camomille-te, og de kveldene jeg drikker dette slipper jeg faktisk å ta det ekle gaviskon-greiene. Jeg har også knasket mandler til stor hjelp.

Skrevet

Spis litt før du legger deg, og ha litt kjeks e.l. på nattbordet.. Dette hjelper i allefall på meg. Også nyco, nyco hele dagen lang!! :-)

Skrevet

Huff, det er vondt. Er ganske plaget selv, mister matlyst og alt her fra ettermddagen og utover kvelden. Jeg spiser endel love hearts. Synes det hjelper godt, men er endel sukker i det så skulle gjerne hatt noe alternativt.

Skrevet

Love hearts skal hjelpe mener mange, ellers er det jo mange som syns det hjelper med melkeprodukter; svigerinnen min kjøpte milkshake på McDonalds når hun var ute og ble overrumplet av fæl halsbrann. Selv spiser jeg Link fra apoteket og den mente jeg man kunne spise som gravid.

Skrevet

Har byttet ut Galviscon med Link tabletter - de hjelper meg mye bedre og kan tas når man er gravid ifølge jordmor =) Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk Novalizid på apoteket. De sa den var helt trygg å ta under svangerskap. Helt forferdelig å tygge de store tablettene..men smaken er ikke så ille..mint. Veldig effektiv på meg...selvom det ikke alltid hjelper så lenge, men deilig å få litt pause fra den brennende smerten.

Skrevet

bruker samme som "mini nr to på vei", funker bra på meg også =)

Skrevet

Gaviscon tyggetabletter bruker jeg. MYE bedre enn den horrible miksturen, de løser seg raskere opp enn Link, og smaker mye bedre også. Kan ikke fordra mintsmaken ><

Skrevet

jeg tygget love hearts på dagtid og gaviscon på nettene!!

men har hørt det er mange som må ta link istdenfor gaviscon!

de sier vel også at viss det er mulig bør det siste måltidet være klokka 18!! lykke til! gruer meg til jeg kommer så langt:oS

Skrevet

Novalizid fikk jeg beskjed om at kunne sette i gang fødselen??? På apoteket. Ingen andre som har fått denne beskjeden?

Skrevet

Jeg tar Ranitidin. Det står faktisk på etiketten at man ikke skal bruke dem i sv.skapet uten å ha snakket med lege. Det har jeg i midlertid gjort. Pga en sykdom jeg har er det viktig å få litt bukt med halsbrannen... Men må si jeg er litt bekymret over dette, og tar kun når jeg absolutt må... Ellers hjelper lovehearts endel. Tar tre i munnen når jeg legger meg. Sover med dyne+2 puter i ryggen.. Disse tingene sammenlagt gjør at jeg får sove. Deilig om morgenen fortsatt.. Da har jeg null halsbrann.. Er forresten 24+5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...