Gå til innhold

Noen her som er utdannet Radiograf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er hverdagen deres på jobb?

Lurer litt på å hive meg på utdanningen nå i høst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... vet ikke, men hadde en kompis som studerte til radiograf, men han sa at det var innmari vannskelig å få seg jobb etterpå...

Men mulig det har forandret seg siden da... ( er 4 år side)

Skrevet

Jeg har tatt første året, og var ikke noe for meg.

Likte godt sykepleierdelen(men kan ikke bli sykepleier pga rygg prob, mindre løft for en radiograf)

Syntes det var vanskelig med fysikk, og mange bøker var på engelsk, fag utrykk på engelsk.

Er mye pugging og lesing!!

Var også ute i praksis, og det var kjempe kjekt. Lærte masse, og fikk godt inntrykk av hva en radiograf gjør.

Ville bare fortelle om mine opplevelser, hadde jeg gjort som deg å undersøkt litt nærmere så hadde jeg ikke hatt 1 års mindre studiegjeld...

Skrevet

Glemte å nevne at det også er vanskelig å få seg jobb etterpå. Og at maskinene kommer bare til å ta over mer og mer av radiograf jobben.

Så behovet for radiografer er synkende.

Skrevet

Jeg jobber selv på ei røntgenavdeling,men er ikke radiograf...er utdannet hjelpepleier,og jobber som det på avdelingen.

Selv synes jeg at den jobben de gjør virker kjempespennende! Selv så ser jeg jo alt det de gjør,assisterer dem og får av og til lov til å "trykke på knappen" :P Jeg er utstolig fasinert av hva som kan dukke opp på et røntgenbilde: alt fra de mest utrolige bruddene,til sikerhetsnåler og spiker... Og dagene er aldri helt like ;)

Ekstra spennende er det når det har skjedd ulykker og man får inn ganske hardt skadede pasienter...da får du virkelig prøvd deg! Men for et adrenalinkikk.... Også er det spennende å se om CT'n viser indre skader,eller om pasienten har vært heldig,til tross for å ha vært i en stygg ulykke... Kanksje det høres litt stygt ut at jeg blir fasinert av stygge brudd,og får adrenalinkikk av ulykker man får inn,men det er en veldig spennende og utfordrende jobb! Og det er givende å jobbe der! OG jeg trives kjempegodt :)

Skal jeg gå skole igjen,så er det godt mulig jeg hiver meg på radiograf-utdanningen,men som nevt,det er ikke alltid like lett å få seg jobb etter på... Men er man interessert å feks jobbe som sommervikar/sykevikar en plass,så har man fått en fot innom,og man har fått litt erfaring,og da er muligheten straks litt større...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...