Gå til innhold

Termin rundt midten av september - er hodet festet?


minlilletass

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 13.sept, men hodet er ennaa ikke festet? Huff, har ikke lyst til aa gaa over termin... Jordmor mente jeg maatte regne med aa gaa minst to uker etter hodet hadde festet seg. Jeg maa ut paa laaaang flytur 13. nov og hadde ikke tenkt aa foede senere enn termin.

 

Ellers synes jeg jeg har litt vondt nederst i magen, er dette vanlig paa slutten? Nesten litt mensenaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg er førstegangs med termin 16. september, så ingen ekspert, men jordmor sa til meg at hodet ikke alltid fester seg. Så slik jeg forstod så kan man gå i fødsel uten at hodet er festet på forhånd. Tror dette er særlig vanlig hos flergangsfødende, men forekommer også hos 1.gangs...

Jeg har mensmurringer nederst i magen flere ganger daglig. Dette er visst veldig vanlig i slutten av svangerskapet da livmoren begynner å gjøre seg klar.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg er annengangs å prinsen min har satt seg godt til rette langt nede i bekkenet! han har vært på tur ned lenge , men nå sitter han som støpt har fastlegen sagt så nå håper jeg at dette kan være det som gjør at han snart har tenkt å komme!! selv om man kan gå lenge me hodet festet!!!

 

 

uansett lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jormor idag og bebien ligger fortsatt med hodet ned (det gjorde hun for 1 mnd siden også), men hodet var ikke festet.. Er 35+5 idag, altså termin 24.sept.. Jordmor sa at det enda var litt tidlig at hodet festet seg..

 

Jeg er jo bare 11 dager etter deg, så tror nok ikke du er "sen" da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin om bare 14 dager, altså 8.september, og hodet til lillegutt er fortsatt ikke festet. Faktistk så holder han fortsatt på å snu seg der inne. Noen dager ligger han med hodet opp, og noen dager med hodet ned. Blir helt stresset av det, da man ikke kan vite hvilken vei han blir å ligge når fødselen starter. Er hvis ikke så vanlig at han fortsatt snurrer rundt på førstegangsfødende, slik jeg er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 15. september og er i uke 37+2. Prinsessa mi har ikke festet seg helt, men jeg forsto det på jordmor som om at hun satt ganske godt:)

Er sikkert veldig individuelt, men jeg tror ikke hodet må være festet før fødselen setter i gang, finnes nok unntakstilfeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til deg som fortsatt har en turner i magen:

en fødselslege jeg var hos her om dagen fortalte at det er kun 1 % av babyene som snur seg etter uke 37. Så hvis den ligger i hodeleie da så kan du jo slappe ganske godt av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja nå så jeg at du allerede har passert uke 37! Da skjønner jeg at du stresser litt ja! Tilhører den 1% han da;)

Tvi, tvi,- får satse på at han kommer med hodet først allikevel=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplvede at forrige mann snudde seg på slutten, 38-39uker. verken de to forrige elelr denne har festet hodet før fødselen har vært i gang. Så dette har lite å si for når man føder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36+6 idag, førstegangs, og ved kontroll 36+2 hadde hodet festet seg godt og "seget" ned i bekkenet. Tror kanskje det festet seg rundt uke 35, hadde en periode da med masse "mensensmerter" og stikninger o.l.

 

Tror "mensensmerter" er vanlig på slutten, ser slik ut av alle innleggene på 3.trimester. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og termin 13. september, og hode er ikke festet. I følge jm ligger hun godt nede i bekkenet. Trodde ikke alle festet seg før fødselen var igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 36+2.. var på kontroll i dag.. hodet har ikke festet seg.. spennende! håper ikke vannet går... da må jg jo ligge rett ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin 16 sept og hodet har ikke festet seg, men ingen fare for å måtte gå mye over tiden av den grunn!

Dette er mitt 3 barn og ingen av de to andre hadde festet seg da vannet gikk til terminen- det kjipe er jo at en da må legge seg rett ned inntil hodet kommer lengre frem og "festes" før en kan bevege seg rundt igjen mens riene setter i gang.

 

Lykke til! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Her er terminen 12. september, men da jeg var på kontroll hos jm 11. august, var hodet "på vei" til å feste seg....Hmmmmm.

Hvor relativt er "på vei"? Det er jo to uker siden, så da skal det vel snart skje noe? Er andregangsfødene, men mangler kunnskapen om slike ting :-)

Ellers så er det spennende å lese hvordan det står til med andre. Lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 13 sept var ikke festet på siste kontroll å jeg tror ikke han har festet seg ennå heller, han presser noe veldig på ribbeina. Jeg håper det ikke betyr at jeg kommer til å gå lenge over terminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet til jenta mi festet seg aldri....og jeg fødte 8 dager før tida :-) Må bare være litt forsiktig når vannet går, så ikke navlestrengen kommer i klem.

 

Menssmerter på slutten?? Ja, det er nok veldig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har to terminer en 7 og en 16 sep. Mitt tredje barn. Hodet er ned, men bevegelig. Og det var det sist også da jeg fødte nr 2. Og de fødslene som jeg har hatt har startet med vannavgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag, er 37+4, hodet er godt festet. Merkelig i grunnen for jeg har ikkje en følelse i kroppen som tilsier jeg skal føde snart...... Er 3 gangs, fødsel for meg ligger laaaaaaaaaaaaangt vekke, vet ikkje helt hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt mens smerter i 3 uker nå, de fleste mener det er modning.

har fått beskjed om at jeg er moden og har 1-2cm åpning fikk egentlig beskjed om at jeg skulle få et august barn, og hode er ikke festet på meg, men riktig innstilt, så tror ikke du skal bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje termind rundt midten av septmeber då, men håpar at ungen kjem då;) (ul termin 29.sept).

Her er hovudet festa, men det er ikkje alle hovudet blir festa på, det kan du trøste deg med "minlilletass":) Mamma sa at hode ikkje vart festa på noken av hinna fødslar (4stk).

(er litt derfor at eg håpar ungen kjem rundt midten av september og ikkje på slutte eller i begynnelsen av okt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1gangsfødene, å har ikke termin før 1 okt, egentlig, mens min egen er 14 sept. Så jeg liker å holde meg på denne måneden, hehe!

 

Hodet til lille jenta vår har festet seg for mange uker siden, så hun har vært klar til å se verden hvertfall en måned nå... Men som sagt d er ikke alle babyer som fester hodet, før fødselen er igang... Så jeg tror ikke du skal være så bekymret for d! Uansett så blir du jo fulgt nøye opp, å hvis jordmor eller legen sier at alt er som d skal, så må du prøve å tenke på at dette ordner den lille kroppen inni deg som snart skal ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...