Gå til innhold

okei pumpere! litt hjelp her :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke vere med gullet neste fredag så må pumpe meg no og spare opp..

jeg har akkurat no pumpet meg for 100 ml. og sittet flasken i kjøleskapet. kan jeg samle opp mer melk på samme flasken senere??

og så sitte i frysen før to døgn er gått??

litt hjelp angående dette? når min man skal vbruke dette til flere måltider neste fredag tar det ut fra frysen på torsdags kveld og lar alt tine??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frys det heller ned med en gang. Kan fint helle på nypumpet melk på allerede fryst mel i ettertid. Bare vbiktig at den fryste delen er større enn det som helles på så det ikke begynner å tine.

Men ikke frys ned mer i en beholder enn det som brukes til et måltid, jeg synes iallfall det er enklest.

Melk som er varmet opp en gang kan ikke varmes opp flere ganger.

Skrevet

ja oki jeg må kjøpe sånne avent beholdere?? kan ikke bare fryse de ned i flasken sant??

men hva varmet eg det til? 37 grader? i vann bad da? hvordan e det?

Skrevet

Det skal være 37 grader ja, og varmet i mikro eller vannbad. Jeg pumpa meg bare, og helte det over på sånne isterningposer, så visste jeg at en terning var 20 ml (tror det var det, husker ikke) og tinte så mange terninger jeg trengte.

Skrevet

oi! det var jo faktisk genialt....

Skrevet

Men ikke varm i micro, det varmer ikke jevnt. Det sies også at de gode stoffene i melka blir ødelagt i microen, men om det er sant vet jeg ikke sikkert.

Varm i vannbad, det tar ikke så lang tid som en tror.

Skrevet

isbitene var genialt tips:)

ellers får du kjøpt fryseposet til mm på apoteket med lukke/opne funkjon, veldig fine syntes jeg:)

åja, bruk vannbad og ikke mico, det er best:) og tar som sagt ikke lang tid:)

Skrevet

Ja, det blir ujevn varme, men er bare å riste flaska. Og melka blir kun ødelagt om du varmer den over 60 grader.

Skrevet

Jada, såklart... om du absolutt ikke vil varme i mikro, så gjør du ikke det. Jeg personlig syntes det var grusomt å høre babyen skrike av sult, mens jeg stod der med vannbadet. I mikroen tar det 20 - 30 sek., tar en del lengre tid i vannbad.

Skrevet

Morsmelk mister mye av næringstoffer og fett om den blir varmet over 40 grader, så ammehjelpen annbefaler vannbad!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...