Gå til innhold

hvordan føler vi oss? :=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som alle andre, en god dag, og en dårlig dag innimellom...Sånn har d alltid vært, selv om jeg har vært gravid eller ikke. Idag er en dårlig dag da.. Føler meg forferdelig stygg, matt og livløs...formen på kroppen har jeg gitt opp for en stund siden, den ligner en blanidng av miss piggy og max mekker.. Klart, MAGEN er jeg superstolt over=D d er bare alt d andre rundt den som ikke faller i smak..

Er trøtt, orker ingenting, har hovne ankler og legger, håret kjennes fett så fort d er tørket etter en dusj, og huden likeså... for ikke å snakke om ånden min..fysj! pusser tennene opptil flere ganger men syns d lukter like ille.. trodde man skulle få frisk ånde og hvite tenner når mn hadde sluttet å røyke? og penere hud?

jeg har vært røykfri nesten 7 måneder, og spiser masse frukt og gulroter men ser ikke tegn til forbedring noe sted... tilogmed kondisjonen er bånn=p dessuten så synes jeg at jeg lukter rart...

Kommer seg vel etterhvert når man er ferdig med graviditeten da..

takk for at jeg fikk klage litt...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene ,hvis det trøster deg litt :-)

Føler meg også elendig i dag, som en vuggende flodhest med livløst hår og ringer under øynene.....

Formen tillater kun å ligge på sofaen og surfe på nettet mens jeg venter fortvilet på tegn som kunne bety snart fødsel :-P

Skrevet

Her kommer jeg å ødlegger..

Formen er så dårlig som den kan bi! Vonde rier som ikke vil ta seg opp, bruker 9-20min mellom hver ri. Har det kjempe vondt nå, like før tårene kommer. Hvert på do hver time med avf, så nå er jaggu tarmen tømt! Lurer på hvor lenge jeg skal gå slik?!

Skrevet

har hatt noen tøffe dager i d siste..mye tenking og skikkelig labert humør,vondt her å vondt der..skikkelig sliten..tanken på setefødslen jeg skal igjennom har vært en tortur å gå å tenke på..

men i dag har jeg vært på kontroll på sykehuset,å overlegen der beroliget meg så mye til fødslen at nå er jeg mye bedre igjen..trenger litt påfyll av gode ord av og til..så nå kjenner jeg at humøret er litt mer stabilt..

å d er deeeilig:) jeg har og fått kvilt meg litt nå å føler meg i form til å møte ungene etter skolen å bhg:)

føler jeg ikke har gjordt annet enn å klage her inne i d siste..så nå tenkte jeg d var på tide å si noe positivt og.hehe

har 5 dager igjen til termin,å føler meg mer klar til den store dagen nå enn jeg har gjordt før..:)

Skrevet

... men jeg føler meg kjempebra!! Formen er fremdeles super og har ingen vondter som er verdt å snakke om. Merker de 13 ekstra kiloene, men lever bare litt langsommere:-) Alt er kjempefint, men gleder meg til at kroppen min etterhvert skal bli "bare min" igjen, og kjenner vel at jeg er litt spent og utålmodig iom at det er tre dager siden termin:-D Har ikke pakka sykehusbaggen enda, da tror jeg virkelig at jeg kommer til å bli utålmodig...

Skrevet

Heisann;) Uff, nei det er visst ikke alltid like lett å være gravid. Nå har du i hvertfall ikke så langt ifra mål igjen! Jeg har det i grunnen ganske bra. Er enda i jobb, og ser fram mot permisjonen min som begynner i underkant av 3 uker til. Ryggen er ei pest og ei plage, det er vel det eneste! Har er nerve eller noe som ligger i klem slik at det stråler smerter oppover høyre side av ryggen.. Men ellers har jeg vært veldig heldig. Slutta også å røyke når jeg ble gravid, men tennene er ikke hvitere akkurat, hehe.. Men betraktelig bedre ånde har vi jo, bare vi kjenner sikkert mange rare smaker i munnen nå som hormonene er litt ute av balanse;) Hehe.. Kondisjon eier jeg ikke så veldig mye av, eneste jeg gjør er å gå til jobb hver dag og av og til hjem igjen, hvis ikke samboer er hjemme/jobber. Strekkmerker over hele rompa er det jeg er mest ufornøyd med under graviditeten. Har alltid hatt litt, men nå er det måte på hvor mange som har komt:P Har fått litt på sidene også, men heldigvis ikke på magen - enda i hvertfall.. Men hva gjør man vel ikke for disse søte små;)

Skrevet

Jeg føler meg ikke så veldig bra, jeg. Jeg begynner å bli veldig sliten, kroppen er tung å ha med å gjøre, magen er i veien for det meste, og jeg merker at alt det fysiske med graviditeten tærer på humøret. De månedene jeg har vært gravid har vært de verste, men samtidig de beste månedene jeg har vært igjennom. Startet det hele med en lang "omgangssyke", sånn ca i de 3,5- 4 første månedene. Ble 100% sykemeldt, dagene hjemme ble ufattelig lange. Deretter fikk jeg en forverring av astmaen, nye 2 uker hjemme. Så var reiste jeg og min kjære på ferie, det var godt med et avbrekk, og etter det snudde det litt. Formen ble bedre, snuppa begynte å gi liv fra seg hver dag, og magen begynte å vokse. Har hatt noen gode måneder etter det, stortrivdes med den voksende magen, å kjenne prinsessen min sparke er en ubeskrivelig følelse.

De siste ukene, etter uke 30 har vært litt nedtur igjen. Blitt sykemeldt igjen, pga bekkenløsning med gangvansker. Kommer meg ikke rundt uten krykker. Det å sitte, stå, ligge, gå, i det hele tatt er et rent lite h******. Magen strammer seg i tide og utide, masse kynnere. Nå er hun såpass stor og sterk at de fleste bevelgelsene hennes er vonde (føler meg helt mørbanket innvendig). Det eneste jeg ser fram til nå er å få henne ut, og få kroppen min tilbake. Ikke misforstå, jeg er veldig takknemlig for at jeg er gravid, og elsker babyen min allerede mer enn jeg trodde gikk an. Men, akkurat nå er jeg møkkalei av å være gravid. Gleder meg sånn til hun kommer ut i verden, sånn at jeg kan holde henne og bli kjent med henne her ute :-) :-)

Skrevet

Føler meg ganske lik som du beskriver. Er kjempe stolt over magen som viser at jeg bærer på noe fantastisk, men ellers er jeg ikke så fornøyd med hvordan jeg er i gravidieten. Føler meg stor og oppblåst. Men nå er det bare tre uker til termin, så det skal jeg klare å holde ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...