jente08ogspire:) Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Vi skal vel ha foreldre penger til siste dagen vi er i perm?? Jeg skal ut i jobb igjen 2 februar 2009. Da overtar far som skal ha 4 av mine uker, han skal ha 10 uker til sammen. I papirene våre står det at " far har valgt å ta ut fedrekvoten fra 02.02.09 - 12.04.09" ( = 10 uker.) Lengere nede står det at siste dag med foredrepenger til være den 13.03.09. Men vi skal vel ha penger t.o.m siste dagen vi er i perm.? For mine øyne virker det som de har glemt å ta med de siste 4 ukene mine som han skal ha. Ringte nav på fredag, ang det her, de skulle ringe opp igjen , men det har de enda ikke gjort, er så redd det ikke skal gå i orden. Hører om så mye rart når det gjelder nav....
___ Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Er dere sikkre på at dere selv har fylt ut papirene riktig? Egentlig ser det bare ut som om de har stokket på ordene. 13.mars er jo akkurat 6 uker, dvs at da er fedrekvotn oppbrukt. !2. april er 10 uker. Da er permisjonen slutt totalt. Ordner seg helt sikkert.
jente08ogspire:) Skrevet 25. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2008 Ja, jeg er sikker på at papirene er riktig utfylt, jeg var til og med på nav og fikk litt hjelp til å fylle de ut..... Totalt så er permisjoen vår slutt 12 april 09, og da er det rart at det står at vi har foreldre penger t.o.m 13 mars.... dvs en hel mnd uten penger, og det kan jo ikke være riktig..... ( bare for å ha tatt med det så har jeg avviklet ferien min i løpet av perm tiden, så vi har ikke regnet for mye tid....)
frk Nilsen Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Du må sende inn endelig permisjon spesifisert for seg selv. På permisjonspapirene man sender inn for å få innvilget vedtak er det bare et anslag. Jeg sendte inn i mai ang min avvikling av ferie og pappapermisjon. Og de har fått det til riktig denne mnd :-) Vi har foreldrepenger til 09.02.09, men i vedtaket står det til 29.11.08. Men det står også spesifisert i papirene at det er utenom pappakvote og evt avikling av ferie.
velsignet med to Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Det er godt mulig de har gjort feil. Her tok far 8 uker perm tilsammen, dvs. sine 6 uker + 2 uker av mine. Først var vi nede hos NAV og skrev opp datoene han skulle ha perm, deretter måtte vi dra dit på nytt og skrive det opp til dem, for de fant ikke papirene hvor vi hadde skrevet det først. Så ble det mye tull frem og tilbake for de greide ikke å skjønne at han faktisk skulle ha 8 uker istedet for 6, tror vi pratet med dem på telefon 6 eller 7 ganger om dette før de fikk det riktig.
Leirha Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Nav er dessverre kjent for å gjøre en del slike feil. Opplevde det selv når jeg skulle ut i perm, eneste at dere har litt lengre tid til å løse det enn jeg hadde, der var det snakk om at det måtte ordnes der og da, så de fikk litt pes fra meg. Hvis du er hlet sikker på at alt du har skrevet er rett, så har nok de gjort en tabbe, du må bare ringe de opp igjen. Og stå på. Det er ordner seg nok
2hærligegutter Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Det gjør det hos meg, men det mangler 4 ferie uker som jeg ikke har fylt inn, siden jeg ikke vet når jeg tar de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå