Gjest Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Trenger kakeoppskrift for noen med søliaci. Skal invitere på kake, og da er det jo greit å ha noe de kan spise også Så om noen har en god oppskrift? Har allerede oppskrift på den med nøttebunn og gul krem på
♥2 små gull♥ Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Se på www.detsoteliv.no Der kan du legge inn hva kaken IKKE skal innholde, øverst på søkefeltet på venstre side.
gerd Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Kjøp glutenfrie digestivekjeks og lag en ostekake... Kjempelett og godt.
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Langpannekakemixen til Møllerens (mener jeg det var) er glutenfri, sånn hvis du vil ha en enkel løsning. Også kan du bake en sukkerbunn med glutenfritt mel og lage bringebærfromasjkake... Nammenammmmm.... Ifølge min mormor blir sukkerbunnene av glutenfritt mel faktisk bedre enn de vanlige Men det har jeg ikke testet i praksis selv enda..
Alba44 Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Har laget mange glutenfrie kaker med helt vanlige oppskrifter. Erstatter bare hvetemelet med fint glutenfritt mel. Enkelt og greit
It's all about me Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Det er ikke Møllerens Langpannesjokoladekake so er glutenfri, det er Toro sin som er det. Toro sine muffinsmiks er også glutenfrie. Den lyse kan bl.a. brukes til å lage eplekake også. Bare tilsett kanel og epler. Ellers er eggehvittekake glutenfri og kjempe god. Bare søk i forumet her så finner du oppskriften.
Tøysetipp Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Denne bruker jeg å lage når vi har selskap: Daimkake/iskake Bunn: 3 eggehviter 150 gr. sukker 150 gr. (2 ½ dl) mandler Eggehviter og sukker piskes til stiv marengs. Mandlene røres forsiktig inn i marengsen. Hell røren i en godt smurt form, ha gjerne bakepapir i forma i tillegg. Stek bunnen på nederste rille på 170 grader i ca. 45 min. Avkjøles. Iskrem: 3 eggeplommer 1 dl sukker 3 dl kremfløte 2 doble daimsjokolader, 120 gr. Pisk eggeplommer og sukker til eggedosis. Pisk fløten til krem og bland den i eggedosisen. Hakk daimsjokoladene og ha dem i kremen. Hold av litt til pynt. Legg kakebunnen tilbake i den rene forma og hell kremen over. Sett kaken i fryseren. Ta kaka opp ca. 20 min før servering.
Smånetta 14.mai Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Hei. Jeg har selv cøliaki og vil gjerne avlive myten om at det skal være så spesielt og vanskelig. En hvilken som helst oppskrift til kake, kan lages til en med cøliaki hvis du bare bytter ut melet med glutenfri fin kakemix fra toro. Den får du i nesten alle butikker. Spelt er forøvrig ikke glutenfritt, selv om svigermødre støtt tror det uansett hvor mange ganger man har sagt det. Hehe. Mandelbunnkaker er forøvrig veldig fine. Og ostekake på mandelbunn istedenfor kjeksbunn er genialt.
mastermind Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Nesten alle toro (sånn 1 2 3 ) er uten gluten. Muffins, sjokoladekake gulrotkake brownies osv. Henger ofte en brosjyre på hyllen om glutenfrie varer fra toro, ellers står det sikkert på pakken. Men de er gode og lette å lage.
Smånetta 14.mai Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Lanpanne sjokoladekake, muffins sjokolade og muffins lyse pluss glutenfrie bakblandinger. Ikke de andre feridgblandingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå