Gå til innhold

Når babyen sparker

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 18+3. har kjent spark de siste dagene, så tydelig at de ikke er til å ta feil av :) det som forvirrer meg litt er at feks svigermor legger handa på magen og sier "oi der kjente jeg liv ja", uten at jeg har sakt noe om det i forkant. så da tenker jeg at da er det jo bare tull? hvis ikke jeg kjente noe, så kan iallfall ikke hun kjenne noe på utsiden av magen? det er jo helt logisk? eller? sambo mener at jeg sikkert ikke kjenner alle sparkene, greit nok, men da kjennes de vel ikke på utsiden heller? han er uenig med meg, men hva svarte vet vel han:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, detta høres rart ut synes jeg....

Så lenge det kjennes av andre på utsiden, må du da jommen kjenne det selv også! Det du ikke kjenner er ikke hardt nok til å føles utenpå, mener nå jeg.....

Da skal du være temmelig fjern og absolutt ikke følge med hvertfall ;)

Skrevet

kanskje det var bevegelser i tarmene dine ho svigermor kjente ;)

jeg har mye bevegelser i tarmene, og minner bra om babyspark. og det kjenner du lissom ikke sjøl på den måten inni, men kan virke som baby på utsiden. kan være det ho kjente. rett og slett møkka di som presset seg nedover i systemet haha :D

Skrevet

ja det var det jeg også mente :P

Skrevet

Hehe, lurer på om ikke din svigermor håper så mye at hun tror det selv.

Var usikker om jeg kjente eller ikke i starten, men ble ganske voldsomt før det kjentes utenpå, og da var det overhodet ikke noe tvil lenger.

Hva sier din svigermor om du svarer "nei, det der var bare luft"? ;)

Skrevet

Som andre sier - du kjenner ikke det utenpå uten at du kjenner det innvendig... Det er bare ikke mulig.

Skrevet

Samboeren min mener også han har kjent spark uten at jeg selv kjente det. Han sier at det er som et lite stryk under handflata hans. Men sist han prøvde, så kjente han ingenting.

Når man er såpass tidlig, jeg er også 18 uker på vei, så kjenner man jo ikke direkte dunk-dunk-dunk bestandig, så jeg tror godt at han kan ha kjent det uten at jeg merker noe. For det er noe i magen min hele tiden, så for min del vet jeg ikke bestandig hva som er fosteret og hva som er luft, og hva som er livmora som strekker seg osv. Av og til kjennes det som jeg har et lite basseng i magen, så er jo noe der hele tiden. Men ikke direkte spark.

Skrevet

Ikke tal om om de kjenner om ikke du kjenner...

MEN jeg kjenner fryktelig godt pulsen min utenpå magen, og den syns også godt om jeg ligger på ryggen og kan se ut som og kjennes ut som forsiktige babyspark "tidlig"

Egne tarmbevegelser kjenner i allefall jeg godt, så for min del kunne det ikke vært det uten at jeg kjente det...

Men kanskje svigermor er som unger flest..snakker man om et rådyr, så ser de plutselig det utenfor huset, men det er borte igjen når voksne kommer.. eller aper for den sakens skyld hehe

Skrevet

Det er jo ingen baby som sparker så regelmessig og nøyaktig som pulsen, så det kjenner man jo forskjell på!

Skrevet

Og det kan dessuten godt være den andre veien, at jeg egentlig kjenner det, men ikke klarer å skille helt enda! At det derfor føles som jeg ikke kjenner, men likevel kan samboeren det. Han har onge fra før av, så han vet hva han skal kjenne etter sier han. Jeg er gravid for aller første gang, så jeg er fortsatt ganske usikker på hva som er hva..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...