Gå til innhold

Har bestilt time for første kontroll - 11 sept får jeg se spiren min :)


DiddiDaddi

Anbefalte innlegg

Åh, gleder meg sånn!!!! 2,5 uke til, føles som en evighet, men gleder meg veldig til å se at det faktisk er noe der, tenk å se et lite hjerte som slår :) Skal gå til gynekolog dette svangerskapet, og han har første kontroll i uke 6, perfekt, er ikke tålmodig av natur, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åå, nå ble jeg jammen meg missunnelig!! skulle egentlig gå til gynekolog jeg også, men da jeg ringte gynekologen min sist uke fikk jeg vite at han nettopp var sluttet med gravide! men jeg er nå 5uk og håper på time hos legen for å høre hjertelyden når jeg er ca 9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg spør dumt nå, men hva er grunnen til at dere går til gynekolog?

Er det ikke vanligere å gå til lege eller helsesøster?

(førstegangsfødende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre er det stor mangel på her jeg bor, og flergangsfødende får bare 1 konsultasjon gjennom svangerskapet. Jeg hadde ikke et problemfritt svangerskap sist, og fastlege/jordmor sendte meg mange ganger til oppfølging på sykehuset. Så istedetfor å gå til en travel fastlege som likevel sender meg videre, velger jeg å få oppfølging hos en gynekolog, det kjennes tryggere. Det er dessuten ikke noe bakdel å få UL ved kontrollene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg skal bare gå til gynekolog denne gangen (har gått galt to ganger det siste året, en spontanabort og en gr utenfor livmor) så da jeg fant ut at jeg var gravid nå fikk jeg råd om best mulig oppfølging der de har ultralyd og spesialist på mulige farer/endringer som kan være avgjørende. Dessuten har jeg tidligere følt at hos legen er man ikke prioritert (ti minutter inn, undersøkelse, så rett ut igjen..) Men det er nå bare min erfaring: )

 

Tok blodprøve i går, skal ta ny i morgen. Dette for å sjekke HCG fordobler som det skal (gr. hormonet) deretter skal jeg til gynekologen min på torsdag formiddag. Da sitter hun på alle prøver, jeg kan evt ta ultralyd osv..

 

Er veldig spent... tør nesten ikke håpe da jeg er litt skadeskutt.. men denne gangen kjennes det annerledes ut: ) Termin 1. mai!!! Like gravid på alle tester jeg har tatt, og det har blitt fire fem på en ukes tid, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå til min egen lege, jeg, men får også oppfølging på GA på sykehuset, så da håper jeg de river i en UL i ny og ne : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar, blir litt usikker på alt mulig når det er første gang.

Har fått time hos legen min 19. sept så da får vi håpe alt ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og hvordan får man seg en sånn gynekolog å gå til svangerskapskontroll hos`???

Forrige svangerskap var jeg veldig bekymret, men legen tok meg aldri seriøst og svarte aldri på noen av spørsmålene mine, hadde det vel veldig travelt. Ønsker meg et svangerskap med litt mindre engstelse! Føler et stort behov for mer enn 1 UL, jeg lurer jo: Er det virkelig liv der inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått henvisning fra lege da jeg har to mislykkede forsøk siste året, så jeg betaler vel halvparten av det man ellers må hos spesialist: ) Men det er verdt hvert øre. Skal til andre ultralyd i morgen torsdag!! Da kan jeg se hjertet slå visstnok... VELDIG spent! Skal dessuten sjekkes for Toksoplasmose siden jeg har katt. Har forsøkt holde litt distanse til pus de siste ukene, men hun er mer kosete enn noensinne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...