Aprilbaby i magen<3 Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Fant ut på lørdagen at jeg var gravid. Ble ganske sjokket da dette ikke var planlagt. Men nå har sjokket lagt seg for meg og samboeren min, og vi begynner å tenke fremover.. med glede=) MEN.. Jeg vil gjerne til lege for å bekrefte graviditeten, og hvor langt jeg er på vei,(Regnet ut selv, og er 6 uker på vei..tror jeg) samt få informasjon om det som skal skje videre. Problemet mitt er at jeg ikke har fastlegen min her i Oslo, men fra der jeg opprinnelig er fra. Kan jeg gå til en annen lege å bestille time? (helsestasjonene sa de ville ha bekreftelse fra lege og at jeg var i uke 12 før de tok imot meg. Men det er jo nettopp dette jeg vil finne ut av!!) Vet ingenting!! Håper på svar:) Hilsen en førstegangsfødene 20åring! Hjelp!!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Hvis det er Oslo du bor i fast og kommer til å bo i etter at babyen er født ville jeg nok skiftet fastlege til en som er nærmere, nettopp med tanke på svangerskapet og hva du evt måtte trenge i den orbindelse av sykemeldinger osv. Dette kan du ordne på nav.no. Hvis ikke så kan du sikkert forsøke Volvat eller liknende privatklinikker, men da må du betale for affæren )
monika 3+1 i magen:) Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 du kan ringe til en annen lege og si det du skriver her, at du vil ha bekreftet graviditeten din.. du må nåkk skaffe deg en fastlege der du bor nå slik at du kan gå på svangerskapskontroller.. terminen kan du rekne ut selv.. husker du sisst du hadde mensen? datoen da den begynnte? i såfall rekner du bare uker fra sisste menstruasjons første dag til i dag! det er det legen gjør også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå