Gå til innhold

Fryse fruktbiter til smoothies...går det an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kanskje til og med kjempelurt?

Jeg lager ofte smoothies til barna og meg selv. Bruker da melk, frosne/friske bær, yoghurt og banan.

Jeg kunne tenke meg å bruke litt annen frukt også, som mango, melon, papaya osv.

Det e rveldig kjedelig/grisete å skjære det opp, så jeg tenkte jeg skulle skjære opp en hel haug frukt og legge i poser eller i bokser i fryseren, sortert etter type.

Så kan jeg bare ta litt hver gang rett fra fryseren.

Eller blir frukten ekkel da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok helt fint det; vi kjøpte poser i butikken med ferdig frosset frukt og den var det både melon og mango oppi :o) Kjempelur vil jeg kalle deg, faktisk ;o)

Skrevet

Ja, jeg gjør det samma... Kjempelurt...

Skrevet

går fint hos meg, men det bør vel ikke ligge i evigheter i frysen...

et godt tips:

vi kjøper bananer og spiser de ikke opp før de blir brune... så fikk vi et tips om å fryse de ned når du ser de er begynt å bli brun. kjempelurt til smoothie ;)

Skrevet

Det har jeg også gjort :)

Kjøpte en hel haug med frukt nå i sommer da utvalget var på sitt beste (det er det vel forsåvidt fortsatt, bortsett fra jordbærene), brukte en hel ettermidag (føltes hvertfall sånn) til å kutte de opp i tærninger, og frøs ned i poser.

Kjempelurt ;) Ikke like tiltak å lage seg en smoothie når alt er klart :)

Skrevet

ja, det var lurt.

Og takk for svar alle sammen, da skal jeg gjøre det og utvide smoothie-repertoaret mitt dramatisk ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...