Gå til innhold

Kroppsdelene.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei dere :) jeg er førstegangsfødende å stiller mange rare spørsmål kansje. jeg er i uke 36pluss2. men jeg tenker mange ganger på om hva om hodet blir flatt om jeg ligger slik. hva om bena knekker osv.. :| hehe , litt rart å tenke slikt kansje. sånne rare ting jeg tenker. men det kan vel ikke stemme det . ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, det skal du ikke bekymre deg for. Du er bygd for å bære frem barnet ditt på aller beste måte. Det skal veldig mye til for at du klarer skade barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Den lille i magen ligger godt beskyttet inne i magen din... jeg klarer ikke å ligge på rygg å sove, så derfor sover jeg på siden, og helst litt over på mag. Det er helst slag og spark mot magen som kan være farlig.

Min lille sønn på snart 2 år elsker å kravle over mamma for å komme oppi sengen vår på morgenen. du merker fort når det blir ubehagelig.

 

Jeg har aldri hørt om noen som har klart å knekke noe på et barn mens det ennå var i magen, og uansett så er de fleste bena i kroppen på den lille fortsatt ikke blitt til hard bein, men er mykt brusk som tåler masse.

 

tenk deg fostervannshinnen som en vannballong, dersom du trykker på den vil vannet bare flytte seg og det er fortsatt like mye vann ergo samme volum på ballongen.,. det er samme prinsippet med livmoren/fostevannhinnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,okei. håper ikke jeg har klart å knekke eller øddelegge noe på babyen min. dablir jeg veldig trist . heh.. men alt er vel bra håper jeg , har vært gjennom ganske mye med den magen .. men det virker så lett å bare knekke noe..i går så sparkety han mot ribbeina mine.. å da hørte jeg en sånn ekkel lyd når han traff beina.. stakkars. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de virker ganske så skjøre av seg når de er så små, men egentlig tåler de mere enn man tror.

Under mitt første svangerskap sparket min lille sønn så masse i mot ribbena mine at han klaret å sparke brist i ett.. men da hadde han sparket på samme plass i 5 mnd...

 

Da jeg var 5 mnd på vei med førstemann ramlet jeg ned loftstrappen... var blå fra topp til tå da :-/ men Lille Isak ble født uten en skramme... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...