Gå til innhold

Din oppskrift på lapskaus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- beinfritt kjøtt

- gulrot

- sellerirot

- kålrot (hvis ønskelig)

- løk

- masse poteter (noen blir da mos og lapskausen blir tjukk )

- salt og pepper

Lurer på om jeg huska alt da:)

Skrevet

Der var det jo en del. Takk. :-)

Skrevet

fleskeknoke settes på plata først med mye vann

begyner med ca en kilo gullerøtter ,to kilo potteter , en passe stor kålrabi, og en til to persille rot.

skrelles og sjæres i små bitter

kokes i "ny" kjelle ,men i kraft av svineknoken(som en kan bare gi mer vann) må kokes på lav varme bare tilset mer kraft hvis det trenges.Pass på at den ikke setter seg fast i kjelen

når svine knoken er løst seg fra benet tar en å skjere det opp i ønskede størlse. og blanner i det. krafen son er til overs er fin til å lage sauser av sill og frys til du trenger den

Kan også bruk litt røkt middagspølse i hvis det er ønsklig

Skrevet

poteter

gulrøtter

kålrabi

purre

røkt kjøttpølse

er denne oppskriften jeg synes er best iallefall (er ikke så glad i vanlig kjøtt)

Skrevet

jeg pleier å kutte opp de grønsakene vi vil ha ( purre, gulrøtter, poteter, kålrabi), eller hvis vi har dårlig tid, så kjøper jeg en pose med frosne grønnskaper ( hverdager :) veldig greit....) ..

koker dem møre, og putter opp potetmos ( fra pose ), og tilsetter et par bulljong terninger, og pølsebiter ( winerpølser eller røkte kjøttpølser).

den blir kjempe god, også er den så innmari lett.

veldig god med flatbrød og røbetter( skrives det sånn) til:)

Skrevet

Lyslapskaus er best og hos meg er den med lammekjøtt. Kjøttet, bog, kokes til det løsner fra benet og så piller jeg det.

Grønnsaker kokes:

- gulrot

- potet

- kålrot

- pastinakk

- rettich

- sellerirot

- persillerot

- gul løk

- purre

kjøttet hives i, det smakes til med salt/pepper. Blir den for tynn kan man jukse med å hive i en pose med potetstappe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...