solemio Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Er det bare meg som syns dette var litt mye forlangt? Altså: En jeg kjenner skal være forlover i bryllup. Han fikk beskjed om at han måtte matche brudgommen, så han måtte kjøpe tøy til 5000 kr. I tillegg sa de at han måtte betale for bilen fra kirka, for det var en forlovers jobb. Så kunne de fortelle hva de ønsket seg i gave.... Er det bare jeg som steiler på dette?
Sivalur Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Hva?? Nei, det er slett ikke bare deg, det synes jeg var drøyt! Da tror jeg nesten at jeg hadde takket pent nei til det ærefulle oppdraget... Det som er forloverens (brudgommens forlover) jobb, er jo å pynte bilen. Men ikke å betale for å leie den! Skal han fikse bil må han hvertfall selv få bestemme hva slags bil da, de kan jo ikke forlange at han skal leie en veteranbil til 5-6000 kroner... Men det tøyet hørtes dyrt ut?? Kunne han ikke bare leid på en brudesalong til halve prisen?? Nei, hadde ALDRI forventet at forloveren (e) skulle punge ut med opp til 10 000 for vårt bryllup, det er for drøyt.
lille sprelle Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Mine forventinger da jeg giftet meg: At hun stiller i pent tøy. At hun holder tale eller lager sang. At hun arrangerer et hyggelig utdrikningslag. At hun husker på meg innimellom og støtter meg hvis forholdet skulle knirke.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 What??? Da hadde jeg også steilet!! Jeg har aldri hørt om forlovere som stiller med bil (spes ikke noe fancy greier som man må betale for, selv spurte vi pent om å få låne bmw'en til faren til bestekompis av mannen, hvor bestekompisen var sjåfør). Og skulle jeg stilt krav til hva forloveren hadde på seg (utover helt, rent og pent tøy) hadde jeg betalt for det selv. *riste på hodet*
Alba44 Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Hahaha, det var drøyt. Aldri hørt om noen som har satte sånne krav.
solemio Skrevet 25. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2008 De vil altså at han skal leie inn veteranbil med sjåfør....For det er "forloverens jobb". SKjønner ikke at det går an, godt å se at jeg ikke er alene om å steile, iallefall....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 I det tilfellet hadde jeg nok måtte takke for meg som forlover, for det kalaset hadde ikke jeg hatt råd til å være med på (spesielt ikke når man skal arrangere utdrikningslag også - de koster jo ofte litt de også)... Men jeg kunne godt ordnet ting, da, dersom brudeparet hadde betalt ;o)
Sivalur Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Men hva sier han som det gjelder da?? Går han med på det?? Har han penger til det?? Frekt brudepar, rett og slett... vi skal også gifte oss snart, men forventer ikke at andre skal betale for vår dag!
Gjest Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Har aldri hørt at det er forloveren sin jobb å skaffe bil. Det er brudeparet som ska betale for slike ting, i verste fall kan de be han om å kjøre bilen (som de selv har skaffet og betalt). Har de tradisjoner fra et annet land kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå