Gå til innhold

Er dette veldig frekt av meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha den her navnefesten til sønnen min i begynnelsen på september.

Som nevnt før har min mor valgt å reise på ferie og kommer hjem dagen etter dagen, ferien ble bestilt lenge etter at hun visste om dette.

Hun kunne ha reist bort en uke mente jeg, da hun faktisk nettopp har vært på to-ukers ferie for kun få mndr siden, men hun valgt allikevel 2uker, og kommer da ikke på dagen til sønnen min.

Saken er at vi har for liten plass til å ha gjestene på.

Søsteren min har sagt av vi kunne være hos dem hvis vi ikke fant noe lokal.

Lokal har jeg ikke funnet, og søsteren min har trukket tilbake tilbudet..

SÅ, kan jeg ha det hos min mor? Er det frekt å spørre henne? Hun er jo ikke der, og vi rydder jo.

De har mer enn nok plass.

Enenste er at jeg kan tenke meg hun kommer til å si nei, fordi min far og min farmor kommer og hun ikke vil de skal snoke rundt hos henne og samboerens plass.

Så jeg har nesten lyst å ha det der uten å spør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det tror jeg er litt frekt...

Ikke synk ned på samme nivå som foreldrene dine:)

Snakker av erfaring her, vennen. det beste er å heve seg over det tullet våre skilte foreldre holder på med og komme ut av det med hevet hode.

Vi har også situasjoner hvor foreldre syter og klager over at dåpen havner midt i en tid hvor de kunne tenke seg å være i båten, osv... men så MÅÅÅ de være i dåpen og da er det viktig at alle får vite at de heler skulle vært et annet sted.

Skrevet

Nei, lokalet får du finne selv.

Jeg syntes det blir frekt å spørre, spesielt siden hun ikke er hjemme selv og foreldrene dine er skilt.

Skrevet

Jeg syns ikke det er frekt å spørre, men hadde vel forventet et nei, og kanskje prøvd noen alternativer til om mulig. Verste som kan skje er å få et nei, og da er du jo like langt. Ville IKKE hatt det der om hun sa nei, uansett hvor teit jeg hadde syns det var.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt festen der uten å spørre, men jeg er så såret over oppførselen hennes den siste tiden, så det var vel mest derfor jeg nevnte det.

Jeg skal sende en melding til henne å spørre.

I utgangspunktet tilbudde hun selv at vi kunne være der, helt i begynnlesen når vi snakkte om dåp osv..

Skrevet

For meg var det helt naturlig p spørre om å få ha dåpen til eldstejenta hos mine foreldre. Så jeg synes ikke det er frekt, men kanskje litt spesielt siden hun ikke er hjemme?!

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn og tenke tanken på å ha selskapet mitt hos noen som ikke tilbyr det seg selv. Og langt mindre hos min mor dersom hun velger å ikke være tilstede på dagen.

Så ja, det er frekt.

Vil også si at jeg ikke synes du har noe med å fortelle henne at hun skal ha en uke ferie, i stedet for de to planlagte ukene hennes, fordi du mener hun ikke trenger det fordi hun nettopp har vært på ferie.

Skjønner at du er såret over at hun velger å ikke være tilstede. Men det er hennes valg og hennes tap. Hun er voksen og tar egne valg. Du er også voksen, men du kan ikke ta valg for din mor.

Sving deg rundt så skal du se det dukker opp noe du kan leie. Hva med å spørre på et eldresenter eller noe lignende rundt der du bor? Vet at flere sånne steder leier ut.

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt å spørre din egen mor om dette. Jeg synes snarere det er frekt av henne å reise bort på barnebarnet sin navnefest.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å spørre min mor om noe slikt ihvertfall, og jeg hadde faktisk blitt svært fornærma om hun hadde sagt nei.

Skrevet

Ok, dette var under belte.

Jeg spurte om det var frekkt av meg å ha dgen hos min mor, som i utgangspuktet har tilbudt seg det.

Men jeg spurte IKKE om din mening om hva jeg skal si til min mor eller ikke.

Beklager, men du vet overhodet ingenting om situasjonen så da blir det litt feil å komme med slikt.

Orker ikke komme med hele historien, men den er ikke så enkel som det virker som du tror.

Og ja, jeg holder på å lete etter lokaler, men i utgangspunktet hadde jeg og søsteren min planlagt å ha det hos henne, men plutselig trakk hun seg.

Og det er under to uker til denne dagen, så det er ikke så lett å få fatt i noe, derfor vil jeg også nå høre med min mor.

Skrevet

Lenesan; hva slags alternativer har dere sjekket ut ifht evt leie av lokaler? Uff, syns du har fått for mye å "bære" i det siste :o(

Skrevet

Spør moren din du. Enten sier hun ja eller så sier hun nei. Hvorfor har søsteren din trukket seg i siste liten, det var jo litt dårlig gjort synes jeg...?

Skrevet

Nei, at vi ikke kan være hos søsteren min fikk jeg vite igår, så det er grenser for hvor mye jeg har sjekket enda.

Er dessverre blitt syk, vondt i halsen så stemmen er redusert til noe hest hvislende noe.. Så det eneste jeg har gjort idag er å sende en mail om forespørsel om leie den dagen.

Alt kommer jo på en gang jo :(

Så jeg må enten vente til stemmen kommer tilabke, eller så får faren ta seg av dette.

Men han er ikke hjemme før halv 4 idag.

Så da får det bli i morgen... Å hjelpes, tiden bare går jo.

Ja, føler plutselig jeg har fått så altfor mye nå i det siste, så håper at det løsner sakte men sikkert. Eller helst MED EN GANG :)

Skrevet

Har dere lavbudsjett på det, holder maten selv osv? Dere bor i Stavanger ikke sant?

Skrevet

Jeg synes det er dårlig gjort av moren din å ikke komme, så jeg synes absolutt du kan spørre henne om å få ha selskapet der. Men siden du selv tror hun sier nei, så er det vel litt mye å håpe på.

Hvorfor har søsteren din plutselig trukket seg? Med mindre det har skjedd noe alvorlig som hindrer henne i å stille opp, så synes jeg hun i det minste kan hjelpe deg å finne et annet lokale.

Lykke til, og god bedring!

Skrevet

vel, i din situasjon tror jeg nesten ikke jeg ville ha gjort det.

Det hadde aldri vært noe problem for meg å ha selskap hos mine foreldre, med eller uten å spørre, men det kan virke som at jeg har et helt annet forhold til foreldrene mine enn du har...

Skrevet

Vi bor i Sandnes, så ja nesten Stavanger.

Ja, jeg tenke vil skulle lage mat og kaker selv, så egnetlig leter jeg bare tter lokale.

har funnet endel å ringe på, men det er typisk at jeg ikke har stemme, det er nesten til å le litt av.

Så samoeren får ringe når han kommer hjem fra universitetet.

Det ordner seg alltid, men det er liksom bare så mue krøll nå sånn plutselig!!!

Skrevet

Okei, da har du litt kontrollen likevel da :o) Jeg er ikek så keen på tlf selv om dagen, men kunne alltids rotet frem til alternativer for deg om du famlet litt i blinde :o) Masse lykke til i alle fall !!

Skrevet

Det er jo ikke det minste frekt å spørre på en høflig måte. Derimot å ha det der uten å spøre er grisefrekt. Da blir du vel strøket av arven.

Det er jo bare å spørre, får du nei er du jo like langt, får du ja er jo det i boks.

Skrevet

Stakkars deg sier nå bare jeg. Jeg hadde også blitt utrolig såret hvis min mor valgte ferie forann barnebarnet!

Og må si jeg blir overrasket over hvordan noen kan få seg til å svare deg....

Syns din mor burde tilbudt seg å la deg låne leiligheten også jeg da.

Lykke til på dagen, håper det ordner seg for dere!

Skrevet

Hva med å ha det i barnehagen til ungene eller SFO, hvs de er såstore? Som regel gratis.

Skrevet

Jeg har egentlig veldig godt forhold til mamma, ikke så bra til faren min da, og det er det hun heller ikke har.

Og hun har alltid tilbudt seg hvis det er noe, uansett hva det er, skraper jo siste rest utav lommeboka hvis det kan hjelpe meg.

Så jo, vi har et supert forhold.

Men i det siste har hun gjort tung jeg ikke helt klarer å svelge, ting hun har sagt til meg i hele oppveksten at jeg ikke må gjøre bla, og det sender ut litt miksede signaler til meg og mine søsken.

Og vi skjønner ikke så mye av det hele.

Men jeg velger å ikke si så mye, for jeg vil helst gi henne muligheten til å finne utav det selv.

Hadde det vært noen andre hadde jeg ikke nølt.

Så egentlig har jeg ikke problemer med å spøre, og det er en sjanse for at hun sier ja.

Men det er bare om jeg vil spørre... Føler jeg bør lavære.

Skrevet

Så fint forslag, det hadde jeg ikke tenkt på som mulighet, visste ikke om det :)

Men jeg har ikke bhgunge eller sfo unge, for liten ig for stor dessverre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...