Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere!

Har vært på tidlig ultralyd i dag og sitter nå fortvilet hjemme. Tankene kretser rundt i hodet og jeg vet ikke hva jeg skal tenke.

Har blitt naturlig gravid etter 5 års prøving med alt som kan tenkes av hjelpemiddel og skulle egentlig være nå i uke 7.

Gyn. kunne se fostersekken men ingen hjerteaktivtet. Fikk beskjed at dette kunne betyr 2 ting- enten hadde det ikke gått denne gang heller eller så er graviditeten ikke kommet så langt som forventet.Skal tilbake om 14 dager for neste sjekk.

Er veldig forvirret og usikker hvordan dette vil gå. Er det noen som har opplevd noe liknende? Kan det virkelig ta så lang tid før hjerte vises på UL eller skla jeg avfinne meg med tanken at dette ikke går for meg?

Fint, om noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn men har llest at hjertelyden ikke må vøre til stede i uke 7, man kan eventuelt også ikke være kommet så langt osv.

Vent og se,,,foreløbig er du gravid og intil noe annet er bevist, er alt i orden

Skrevet

Heisann. Jeg har ett barn som vi klarte å få etter 2 årsprøving, pergotime og akupunktur. Jeg hadde ett svangerskap som var full av komplikasjoner. Der i blandt fikk jeg blødning allerede i uke 5 som varte til uke 12. Av den grunn var jeg til UL maaaaaaaaaaaaaange ganger, trodde jeg mistet hver gang. Det som er er at jeg da leste mye om slike ting som dette. Jeg fikk ikke se hjertelyden i uke 5, men jeg fikk se hjertelyden i uke 6, helt etter normalen. Derimot min vennine hadde en pussig liten sak hver gang hun ble gravid. Dette gjladt ikke hjertelyden, men likevell. Embryoene hennes var alltid for små i begynnelsen, derfor trodde legene alltid at hun kom til å miste, eller de trodde hun ikke var så langt på vei. Men hun visste at hun var så langt på vei og ble derfor veldig bekymret. Disse graviditetene endte bra selv om det var helt unormalt.

Samme med hjertelyden, det er normalt å få se hjertelyden i uke 6, men også her er det unntak. en annen regel er at hjerte ikke skal anke for sent, da er det tegn på at det kan gå galt. Men mange ganger går det bra likevell. Så det jeg tenker om dg er akkurat som legen sier, kanskje du ikke er så lant på vei som du tror, og kanskje har bare ikke hjertet begynnt å banke enda. Selvfølgelig kan det også være ett tegn på at noe er galt, men det trenger ikke være det. Feks blødningene mine kunne være ett tegn på at jeg mistet, men jeg gjorde ikke det den gangen.

Å vente i 2 uker er uendelig lang tid, det er sikkert å visst. Hadde jeg vert dg så hadde jeg bestillt time privat om en uke, da får du vite sannheten:)

Lykke til

Skrevet

Kjære deg, jeg kjenner jeg får helt frysninger når jeg leser innlegget ditt. Det må være helt fullstendig uutholdelig å ikke få svar på dette med en gang.

Vi krysser fingrene for deg alle sammen og håper at alt er i skjønneste orden ved neste UL. Så lenge det ikke er smerter og blødninger er det all grunn til å være ved godt håp. Ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Hei

Kan du ikke få målt Hcg-nivå? Med to dagers mellomrom, hvis det er stigende indikerer det jo at alt er bra. Synker det er det det ikke ...Men du får i hvert fall et raskere svar. Grusomt å gå sånn i to uker.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...