polarn & pyrene Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Har du en god oppskrift på potetsalat ?
melkekua™ Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Denne er knallgod! Mange i familien som har spurt etter denne oppskriften ) Jeg lager med bacon, og uten oliven. Amerikansk potetsalat (4 porsjoner) Ingredienser: 1,5 kg. poteter 300 g bacon (eller kokt skinke) 2 løk 150 g fersk sjampinjong 1 liten boks herm. sjampinjong 1 liten boks mais noen sorte oliven 1/2 beger lettrømme 5 ss majones (evt. lett) 1/2 dl vann 2 ts salt 1/2 ts pepper 1/2 ts sukker Fremgangsmåte: Potetene kokes møre før de skrelles og skjæres i terninger. Skjær bacon/skinke i terninger før det sprøstekes. Løken skjæres i ringer og soppen deles i to før de tas over i stekepanna sammen med baconet. La det frese godt før maisen og sorte oliven tilsettes. Bland de stekte ingrediensene sammen med potetterningene. Rør sammen rømme, majones og vann. Smak til med salt, pepper og sukker. Alt blandes og tas over i en egnet salatbolle. Denne salaten er spesielt god ved siden av grillmat.
~sjiraff~ Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Hvis du er på utkikk etter en vanlig potetsalat er denne superdigg! Ingredienser 8 stk. store potet 1 dl lettrømme 1 dl melk 1 pk. majones 2 ss sitronsaft ½ ts salt ½ ts nykvernet pepper 2 ts sukker 2 ss hakket purre 1 stk. grønt eple Slik gjør du: 1. Kok, skrell og avkjøl potetene. Del de i passe terninger. 2. Bland alle ingrediensene til dressingen, smak til med salt, pepper og sitronsaft. 3. Skjær purren i ringer. Skrell eplet og skjær det i fine biter. 4. Vend alle ingrediensene sammen, og la salaten stå en stund for å få smak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå