Gå til innhold

I dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det 114 dager igjen til terminen, men jeg skal ha keisersnitt 14 dager før terminen, så i dag kan jeg si: Det er i dag 100 dager igjen til jeg har knøttet i armene mine og er trebarnsmor:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal nok også ha keisersnitt pga komplisert fødsel sist. Bare lurer på hvor lenge før termin er det vanlig å ha keisersnitt? Er 2 uker før det vanligste?

Skrevet

De tar keisersnittet 1-2 uker før terminen. Er du langt på vei?

Skrevet

Ok. Jeg er 18 uker så det er en god stund igjen for å si det sånn.

Skal nevne det med keisersnitt når jeg skal på ultralyd på Ahus på Fredag. Sist jeg fødte anbefalte dem i all fall at jeg tok keisersnitt neste gang. Synes det ser litt skummelt ut men. hehe

Skrevet

ja, mange synes at keisersnitt virker skremmende, men det går helt fint. Husk at et planlagt keisersnitt er under rolige omgivelser, det er kontrollert og greit. Jeg skal ha mitt tredje KS nå i desember. Første var et hastesnitt og mye verre. Ikke alle har det likedan heldigvis.

Dersom det blir KS på deg, så går nok det helt fint det også. Man er alltid spent, men det går nok bra skal du se.Det er jo en stor operasjon så man må jo regne med å ha litt smerter etterpå, men ingen er like der heller. Og jeg har aldri hatt noen plager i ettertid av mine ks.

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg har hørt at det tar lenger tid å komme seg etter et keisersnitt enn en vanlig fødsel. Stemmer det? Og har man vondt i såret lenge etterpå?

Får man ungen opp på seg med en gang eller åssen blir det?

Må bare spørre om litt forskjellig jeg siden du har vært borti det før og har litt peiling.hehe

Gratulerer med kun 100 dager igjen forresten:))

Skrevet

Det vil jo være vondt i snittet en stund. Du skal jo ikke løfte noe særlig de første ukene heller. Og det kan være at man bruker lengre tid på å komme seg pga smertene. Man må bare ta det med ro en stund. Men når man først kommer seg opp av senga og får igang blodsirkulasjonen blir det bedre. (utifra min erfaring). Husker ikke helt nøyaktig hvor lenge jeg hadde vondt i såret, men jeg fikk ikke opp av senga før dagen etter ks, selv da var jeg veldig redusert. Men viktig å huske at det er individuelt hvordan det blir. Hører noen sier de er oppe å går få timer etter ks, noe jeg ikke helt forstår, for det har aldri vært aktuelt i mine tilfeller...

Da jeg hadde planlagt ks sist, fikk jeg babyen inntil meg ei lita stund, men de tok henne med for veiing og måling da jeg ble sydd igjen. Da jeg hadde kommet meg på oppvåkningen fikk jeg ha henne hos meg så lenge jeg ønsket.

Det er vel mest vanlig å få spinalbedøvelse ved ks, så man er våken under fødselen. Hadde en veldig fin opplevelse sist, og håper det blir like fint nå også. Bare første tida etter ks som ikke er så skøy. jeg sleit med kraftige etterrier ( det sies at etterriene er hardere ved ks enn ven vaginal fødsel, noen jeg ikke kan bekrefte eller avkrefte, for jeg har aldri gjennomført vaginal fødsel).

Skrevet

Ok:) Tusen takk for svar.

Får vel regne med at det skal gå bra.

Det er jo positivt at man vet når ungen kommer også da. Og så

litt før tiden så man slipper gå over, selv om sønnen min ble født 1 uke

før termin. Var derfor jeg også lurte litt på det ang hvor lenge før som er mest vanlig siden han kom før tiden. Så ikke plutelig fødselen er i gan og så blir det hastekeisersnitt.:))

Skrevet

jeg var oppe og gikk så fort spinalbedøvelsen var skikkelig ute av kroppen jeg. kjante det var vondt når jeg skulle reise meg opp, sette meg opp i noen dager, for ikke å snakke om hvor jævlig det var å LE eller gå på DO. kunne ikke trykke.. men utover det, var jeg ikke særlig plaga. fikk kun paracet som smertestillende og pga jeg ikke tålte noe annet

Skrevet

Ok:) Det er sikkert forskjellig fra person til person.

Åssen gikk det med amming etter keisersnitt? Kom melken i

gang like fort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...