Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Noen som kan hjelpe meg med en liste over BARE det mest nødvendige til en nyfødt?! Har litt dårlig råd, pluss at jeg synes det er mye "unødvendig" på de fleste listene.. Men er førstegangs så har litt lite peil på hva jeg burde ha
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Hvis du kjøper en vogn med løs bag i, kan h*n sove om den i natta, mao. kan du utsette å kjøpe sprinkelseng til h*n er hvertfall 6 måneder. Utenom vogn kan jeg altså ikke komme på noe som helst man MÅ ha.. vel, noen vaskekluter og tørkekluter er greit å ha, et sted å stelle babyen - men må jo ikke være stellebord. Du har sikkert allerede en eller annen vaskebalje, fungerer fint til å bade i de første månedene (de første ukene badet vi vår i vasken også vi da.. ) Ellers ville jeg ikke kjøpt inn ting før du trenger det. Så det jeg synes må være i hus når babyen kommer hjem er da: 1. vogn med bag - kan sove i den natt og dag 2. et sted å stelle babyen, gjerne med en sånn stellematte som du får på Jysk til 129 eller noe sånt, kan ligge oppå en kommode eller en vaskemaskin eller på gulvet 3. noen vaskekluter og gulpekluter - hvis du har sparkjøp i nærheten er de rimelige på dette 4. et helseteppe og en dyne og selvsagt dynetrekk og laken 5. en krem mot sår stump 6. 3-4 bodyer og et par strømpebukser - bruker ikke noe annet de første månedene Du får nok en hel haug med klær av folk som kommer på barselbesøk så ikke kjøp for mye klær hvis du skal spare penger. Lykke til!
It's all about me Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Seng Bilstol Vogn Stellematte Stellekrem, talkum og/el. potetmel Mesoft el. kluter Klær Flasker, smokker og pumpe må du se an. Kommer langt med dette, men mulig jeg har glemt noe.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Bilstol glemte jeg såklart. Men vil tilføye at vi hadde aldri bruk for talkum, selv om jeg hadde kjøpt det inn. Lufttørking av stumpen funker som bare juling. Hvis det skulle vise seg at du trenger pumpe, ville jeg hørt om det er noen venninner som har en som de ikke bruker som du kan låne. Det er bare å koke bruksdelene, så blir det sterilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå