Lillemus Mei Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Det viser seg at lavt stoffskifte har betydning for fertilitet og gjentatte aborter. Se link http://www.onskebarn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=108&Itemid=82
Globox Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Jeg må bare skrive under på denne. Har lavt stoffskifte selv, så jeg vet en del om hva det dreier seg om. Legene har blitt flinkere til å sjekke stoffskiftet ved de fleste anledninger/ symptomer, men er fortsatt slappe på det. Har selv ikke hatt problemer med å bli gravid med sykdommen, selv om jeg ikke har vært velregulert, blitt gravid på første forsøk 2 ganger, men mistet den ene gangen. Jeg vet jo ikke, men det kan hende, at jeg mistet pga stoffskiftet. Problemet for mange som får sjekket stoffskiftet er at normal/ referanseområdet på stoffskifteprøvene er så utrolig vide, det er en oppfatning blant leger at så lenge man har verdier innenfor referanseomr, så feiler man ingenting. Det er derimot ikke nødvendigvis riktig. For har man symptomer og prøvene ligger i nedre grense, er det verdt det å sjekke videre. Det er også faktisk ganske vanlig at kvinner som er/ har vært gravide får såkalt forbigående hypothyreose. mange føler seg sliten på slutten av graviditeten, eller når man har født og tenker at det har naturlige forklaringer, men det er vel verdt å ta en stoffskifteprøve for å sjekke dette, og nei, legene tar ofte ikke disse prøvene uten at man ber om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå