Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Hei, min datter har kun fars etternavn. Min dumhet da jeg trodde vi hadde en fremtid sammen og ønsket navnet enkelet. Nå som vi ikke er samboere lenger og ikke har noen fremtid ønsker jeg tilhørighet med min datter, og ønsker at hun skal ha mitt etternavn som mellom navn, også farens navn som hun har i dag. Han nekter å undertegne. Hva skjer dersom jeg går til en advokat og tar skrittet videre. Vil jeg få medhold? Dette er diskutert på fam.kontoret også, hvor far er rådet til å undertegne. Men det vil han ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Skal ikke si med sikkerhet hvordan dett er. Men jeg kjenner ei som fra hun var ganske lita ønsket seg å få sin mors etternavn som mellomnavn. For hennes småsøsken hadde også det, da med et annet etternavn pga ny mann. Pappan hennes nektet, og hun har ikke fått tatt morens etternavn som mellomnavn før nå nylig. Hun er 18 år nå, så bestemte det da selv. Hun har ønsket dette siden hun var 5-6 år og fikk småsøsken.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #3 Skrevet 1. september 2008 dytter. Noen flere med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #4 Skrevet 1. september 2008 Dersom dere ikke har delt foreldreansvar, så bestemmer du dette alene. Bf kan bli så sur for det som han vil da, men kan ikke gjøre noe. Dersom dere var samboere, og ungen er født før januar 2006, så har du det mest sannsynlig alene. Er ungen født etter jan.2006, så har dere mest sannsynlig delt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå