Gå til innhold

Lekker!? !Vannavgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det mye greier her synes jeg!!!

Sto opp til morraen i dag, litt mensensmerter, som vanlig kjempe tissetrengt! Gikk rett på toalettet og fikk gjort mitt. Idet jeg tar på meg morgenkåpa og tusler inn på kjøkkenet renner det ned over bena mine!

-Fikk jeg ikke gjort meg ferdig? tenker jeg og går tilbake på toalettet.

Nå har dette pågått i en halv time! Det renner litt her og litt der, lukter ikke noe som helst av det, og uansett hvor mye jeg kniper så får jeg ikke stoppet det....

Skal nok ringe føden hvis det ikke gir seg iløpet av formiddagen. Har et planlagt KS om litt over 2uker, og har ikke lyst til at det skal skje så mye før den tid!

Lurte bare på om det er noen som har opplevd det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, dette er fryktelig vanskelig å svare på, og du kan sikkert se at temaet er blitt tatt opp mange ganger før her inne.

Uansett, bør du ringe føden for å sjekke. Dersom vannet har gått skal du settes igang innen to døgn pga infeksjonsfare.

Min erfaring. Under forrige svangerskapet mitt begynte jeg å lekke fostervann et par dager før terminen. Det var kjempesmå mengder, men nok til at trusen og litt av buksen ble våt.

Under dette svangerskapet har jeg trodd at jeg har lekket fostervann fordi jeg har hatt så mye utflod (veldig tyntflytende) men fikk sjekket i uke 20 og da viste deg seg at det ikke var fostervann.

Så i mitt tilfelle har jeg i dette svangerskapet hatt større mengder utflod (sånn som du beskriver at det renner nedover lårene, spesielt etter dobesøk) enn da jeg lekket fostervann i forrige svangerskap.

Ring for sikkerhetskyld du!

Skrevet

det er veldig ukomplisert å sjekke om det er fostervann.... de legger bare en liten "pinne" inn i skjeden i et halvt minutt. den suger til seg.... og så blir den prøven analysert kjapt for å finne ut om det er noe fostervann der.

jeg ville nok ringt og sjekket..... det er en viss fare for infeksjon....

Skrevet

du skal visst kunne se om det er fostervann ved at det har en melkeaktig farge eller mer som bitter lemon, og det lukter litt søtt (men der bør man nok ha litt erfaring, iflg jordmor)

Skrevet

min jordmor sa fostervann kunne se rosa ut.

Men jg hadde/har oxo dette problemet, var på sykehuset og tok prøve og ul,dt var ikke fostervann men rennende utflod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...