Gå til innhold

Hastekeisersnitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er rutinen rundt dette? Jeg tenker på barnets far. Får han være med inn da? Hvis det haster og mamman må fort avgårde.

Mannen min fikk nemlig ikke være med da sønnen hans ble født. De bare dro ex'n hans ut av rommet (sønnen hadde navlestrengen rundt halsen), og ba han komme tilbake om to timer. Ikke fikk han noe info om hva som skulle skje eller noe! Han ble jo kjemperedd, og gikk bare rundt seg selv de neste timene.

Denne gangen er han redd for at noe lignende skal skje. Han vil jo så gjerne være der når barnet vårt kommer. Så hvis det skulle ende med hastekeisersnitt, så lurer han så på hva rutinene er.....

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom de har det så travelt at mor må få narkose så får ikke far være med. Dersom de har tid til å sette spinalbedøvelse får far bli med. Her ble det keisersnitt pga lav hjertefrekvens hos babyn, det gikk litt fort, men pappaen fikk være med.

Skrevet

Nei, dessverre han får ikke være med da. Utrolig kjipt, men det er jo fordi det er en grunn til at det er haste keisersnitt. Da jobber leger og jordmor super kjapt med å bare få bebisen ut og kan ikke ta hensyn til at ting skal være rolig og betryggende for en nervøs pappa.

Tror nok ikke mange pappaer hadde taklet det så bra å se sin kjære utslått i narkose heller..

Skrevet

Jeg hadde haste keisersnitt fpr litt over 2 år siden. Jeg var alerede innlagt på sykehus med svangerskpasforgiftning. Når alt dette sjedde så ba legene meg å ringe barnefaren, de sa at viss han ikke rakk det måtte di bare køre meg inn får dem kunne ikke vente. Men heldigvis rakk han det akkurat. Når jeg ble trillet ut kom han løpene opp gangen! Han ble da purt om han ville være med og det ville han jo. Han fikk beskjed om å gå å ta på seg sånne grønne klær og satt helt bak i rommet mens de gjorde meg klar. Så fikk han sitte ved sidna hodet mitt mens den lille jenta vår kom til verden. Jeg er veldig glad han var med og tror at det er han også!

Så viss det blir hastekeisersnitt på deg også så kan nok mannen din være med, kommer vel ann på situasjonen og legene. Håper dette hjalp deg litt

Skrevet

Tror det kommer litt an på situasjonen og hvor hastig det er. Jeg tok hastesnitt (eller katastrofesnitt???) pga truende asfyksi (hjertestans). Jeg ble sprunget med over til et annet rom, lagt i narkose og 5 min etter de forlot rommet var pappaen kontaktet og fikk se og holde babyen. Det ble 5 lange minutter på han men var jo likevel viktigst at barnet kom levende ut. Syns det høres litt urimelig ut at han må vente 2 timer så det kommer sikkert til å gå bedre denne gangen. På Haukeland var de hvertfall veldig flinke til å ta vare på både meg og pappen men likevel prioritere å redde babyen når det var nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...