Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Hvor kjøpte dere de selene eller posene som barnet ligger i?? Jeg har en sovepose fra H&M som jeg vurderer og sy hemper og band på men vet ikke om det går så bra. Er ikke noen som har prøvd dette vell? Har lust og "feste" hun om natten før hun begynner og sette seg opp og reise seg..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Vi har en sånn pose med seler som følger med, men da vi prøvde å feste han følte vi rett og slett at det var litt på grensen! Gutten vår er 11 mnd å reiser seg osv. men med den posen ble han bare hysterisk. Så aldri brukt den mer... Jeg ville aldri likt å bli tatt på en slags tvangstrøye når jeg skulle sove hvertfal.. Barnet får jo ikke rikket seg av flekken. Men det er nå min mening:-)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Jeg har kjøpt på Barnas hus. Jeg har brukt posen på barna før de er så store, at de har begynt å snu seg/ reise seg. Dersom barna ikke er vant med dette fra starten, blir det mer som et tvangsopplegg, og det blir feil for meg. Når ungene har blitt så store, at de begynner å "kave" pga selen, så slutter vi med den. Bruker den for å unngå at baby snur seg på magen når de er små. Men når de nærmer seg året, så har ikke selen noen hensikt - iallefall ikke hvis man bruker sprinkelseng.
MamiMaribel Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Vi gjorde det, og det fungerte veldig fint - bortsett fra at man skulle feste posen med plastikkringer til sprinklene - og hver gang barnet vred og beveget på seg, skramlet ringene mot sprinklene...... Det ble et himla bråk på natta, så vi kuttet ut å feste posen. Den fungerte ganske greit uten å bli festet også. Jeg fikk min sydd av ei venninne, ble kjempeflott og tilpasset størrelsen hennes.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Jeg kjøpte på sparkjøp til mini, var veldig greit. Brukte den for å unngå at han snudde seg rundt på magen når han sov, begynte vel å bruke den da han var rundt 3 mnd. og sluttet da han var 10-11 mnd. Var grei den posen, eneste jeg ikke likte var at den måtte knyttes fast i sprinklen, og det ble litt bal om natten da jeg skulle amme. Kostet 179 tror jeg
Gjest Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 vi kjøpte på babyshop... festet den rundt madrasse. fugerte fint, men brukte det da hunvar fire mnd, for jeg følte meg ikke helt trygg med at hun snudde seg over på magen, men hadde det såpass løst at hun kunne komme seg over på siden da. også lå hun veldig urolig. fungerte fint, og hun protesterte grunnen aldri- bare veldig tugvidt siden hun sovnet til fasket i stuen, også må vi lirke henne oppi den posen, og da våknet hun igjen:) sluttet med den etter ca tre-fire mnd, for da ble det altfor varmt å bruke den...
Gjest Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 egentlig når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke vi brukte denn så lenge. tror bare vi brukte den små to mnd jeg.... for jeg fant ut at hun sov mye bedre på magen.... hehe- ikek ås lett å huske alt.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Vi sydde selv, så jeg vil tro det går fint å feste bånd på den du har fra før. jeg hadde små "karabinkroker" (vet ikke helt hva de heter, typisk å ha dem på nøkkelknippe) som var festet i bånd som var knytet i sprinkelen på senga (knyte syns jeg var bedre enn ring for da slapp man den skramlinga som ei over nevnte) og så festet jeg denne kroken i en liten ring i et bånd som var sydd fast i siden på posen. Tror båndavstanden fra posen til sprinkelen var kanskje 20cm på hver side - her kan man jo prøve seg litt frem. Da hadde jenta vår mulighet for å ligge på sidene og senere sette seg opp (noe hun sjelden gjorde - det ble utrolig fort en vane å bare legge seg å sove), uten at hun ble liggende på "karabinkroken".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå