Gå til innhold

De blir ikke så tette i alder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver på nummer to, men h*n lar vente på seg. Sist gikk det så greit, men nå er vi i 5. pp...håpet om å få dem med 2,5-3 års mellomrom svinner. Forhåpentligvis blir det ikke mer enn 3, men det er dette jeg er litt skuffet over.

Hører så ofte hvor fint det er å ha søsken litt tett, at de leker med hverandre osv, men hva med oss som ikke får det til da? Dere som har mer avstand mellom dem (3 år ++), hvordan har det vært for dere? (Trenger tydeligvis litt support her nå...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke bekymre seg så mye! tett alder kan slå begge veier, ja..de kan leke fint sammen, men vent til de er 6,7 år, da er det ikke lenger så moro å drasse rundt på lillebror/søster! hvis det blir noen år mellom, er det kanskje litt mer stas med småsøsken! og du får hjelp til barnepass av eldste!

har bare en selv, jeg da, men storesøsteren min (som forøvrig er 9 år eldre enn meg, og vi har god kontakt!) har 3, en på 12 og de neste på 6 og 7, så hun har både og, tett og utett!

skal si at mellomste er litt lei av lillebror som skal være med på alt!

og eldstemann er veldig ansvarsfull og flink til å passe på de yngre!

basert på de, vil jeg heller ha litt aldersforskjell!

Skrevet

Vi har 4 år i mellom og er lykkelige for det. De leker allerede fint sammen (minste 4 mnd) og storebror er både stolt og skikkelig flink til å hjelpe til med minsta. Kunne ikke vert bedre.

Skrevet

Takk for svar! Godt å høre dette. Det er lett å bli litt stresset når man prøver å lage barn, og det ikke lykkes med en gang. Skal prøve å ikke tenke på dette...

Skrevet

samme "problemet" her også.. blir i beste fall ca 3,5 år imellom..

begynner å bli litt stressa for jeg skulle gjerne hatt bare 2 år imellom..

og ekstra frustrert siden jeg har mista 2 ganger nå.. :/

Skrevet

Forstår det godt, veldig uheldig og frustrerende. Men du vet at du blir gravid, det er ihvertfall positivt. Det lykkes sikkert snart!

Skrevet

Vi og ville ha ca 2 år i mellom, men pga jobb situasjon så venta vi litt, og det ble 5,5 år i mellom. Men det er jeg egentlig litt glad for, for storebror er skikkelig stolt, ikke sjalu og flink til å passe på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...