Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det ikke det Jagland ble kjent for?

Hos oss betyr 36, 9 færre bekymringer, friske barn, Sfo og skole :o)

Det var omtrent ikke feber i går heller så vi hadde håpert på det, men sikre kan man jo aldri være. Håper at det blir lenge til neste gang han blir syk og at han da får noe så prosaisk som omgangssyke.

Ha en strålende dag i sensommersola!

Klæm fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her har feberen gått som en jojo den siste uka, så lørdag kveld ble det legevakt besøk, og lillegull på snart 2 hadde både hals- og ørebetennelse. Med penicilinkur viste tempen 37,6 idag, så nå håper vi på bedring. Henger vel sammen med barnehagestart her, og er vel ganske vanlig med endel feber og sydom det første året mener jeg å huske fra de to eldre søsknene. Men, får krysse fingre for feber- og sykdomsfrie dager framover for alle små og store her inne:-)

Hilsen fra

Skrevet

Jeg skjønner godt at du går for omgangssyke, heller enn denne litt ulumske og hemmelige feberen som slår ut trollgutten din... Jeg er helt motsatt. Nå har jeg jobbet gjevnt og trutt ei stund med et unormalt anstrengt forholdt til omgangssyken, og i dag fikk jeg vite at barnehagen allerede har sett halen på den dumme syken, og jeg kjenner at det snører seg i hele kroppen.... hadde det bare vært feber... men jeg vet at det er aller best å få noe man vet hva er. Å gå sånn som dere å ikke egentlig få vite hva som gjør at feberen blir så høy, det blir man sliten og trist av... Jeg heier og ønkser dere god bedring!

men om Ap vinner valget, blir det mindre sykdom da???? I så fall skal jeg stemme Ap denne gangen :-)

Skrevet

Hviklet parti som minsker feber og sykdom hos småbarn har jeg nok ikke peil på. Kanskje vi skal starte ett :o)

Sånn som det er blitt nå med Eldstemann og feber så er det nok ikke så rart at vi ønsker omgangssyken. Det er slitsomt med sengetøyskift og gulvtepper på rens, men samtidig vet jeg at etter ett par dager så er det greit.

Mitt tips i forhold til omgangssyke kan jeg godt dele med deg: Kjøp inn sånne kladder fra apoteket. De finnes i forskjellige størrelser. Hos oss legger vi det over hodeputen og litt ned i senga og da blir det ikke så mye å vaske - bare kaste. (Uff, så miljøvennlig er det nok ikke men det sparer oss for litt jobb midt på natta)

Til drikke serverer vi eplejuice og farris, blandet halvt om halvt. Da får ungene både søtt og salt sammen med væsken.

Skal krysse fingre for at dere er ferdig med runden nå, slik at dritgreifamilien kan kose seg i nyhuset og du kan slappe litt mer av på dagtid og bare kose med dritgreibabyen!

Stor klæm fra

Skrevet

Ikke uvanlig med syke små når høsten og barnehagedagene starter, nei.

Kryss - kryss - kryss!

Nå kan alle bli friske i en fei :o)

Skrevet

Så fint at han er frisk igjen og at feber denne gangen var "bare litt feber".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...