umpa lumpa Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 hvordan merker vi at hodet fester seg? Evnt hvordan finner JM ut av dette? Og hvis vannet går før hodet er festet, hvorfor må en ligge da og ikke opp å gå?
LadyBlackJack Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Hodet trenger ikke være festet,men om babyen ikke har lagt seg i hodeleie(altså med hodet nedover), skal man legge seg ned om vannet går for å unngå at ikke barnet vikler seg inn i navlestrengen og event får den rundt halsen. Det sa iallefall legen til meg sist jeg var på kontroll!
Reiki 73 Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Jenta mi lå i hodeleie uten å være festet i sist svangerskap, og jeg fikk beskjed om å ligge etter vannet var gått, alt gikk bra. Har forstått at en skal gjøre det uansett hvilke vei babyen ligger hvis hodet ikke er festet. Det har med at navlestrengen kan komme foran babyen på vei ut, eller vikle seg. Jeg ble nemlig født m navlestreng rundt halsen pga dette, og lege og jordmor la seg over magen til mor å presset meg ut i full fart for at jeg skulle få oksigen nok.. Var temmelig blå i hode da jeg kom til verden :-)
tinemor82 Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Tenk om vannet går mens man er i byen eller på et kjøpesenter da!! Haha, syns jeg ser meg ligge på gulvet og kikke i taket. "Jeg bare ligger her og slapper av litt jeg" ;-)
mammagutten Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 jordmor fortalte meg at man trenger ikke legge seg ned om vannet går å hodet ikke er festet. hun sa de var gått bort ifra denne teorien nå. "var det de sa i gamle dager det" sa hun til meg... men kommer sikkert til å legge meg ned uansett Jeg. for er jo så vant til at det er det "rette":)
umpa lumpa Skrevet 25. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2008 Hvordan kan man være heeelt sikker på at hodet er festet da? Har ei venninne som fikk beskjed om at det var det, men senere så viste det seg at babyen satt i seteleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå