Gjest Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Beklager at den ikke kom med en gang, men ble litt opptatt og glemte det vekk.:-) Men den er veldig god på andre dager enn lørdag også, så.....;-) Passer til ca fire personer: 1-1 1/2 liter vann 2 terninger med kyllingbuljong 1 pose med små snacks gulerøtter 1 løk 1 purre 1-2 paprika rød 4-6 kyllingfilet 1 glass med tacosaus 1 beger med philadelfia ost Kok opp vann med buljongterninger Grønnsakene kuttes opp og haes i, ikke gulerøttene, de kan haes i hele. Kyllingfilet kuttes opp og stekes før de haes oppi. Tøm oppi glassene med tacosaus og la dette koke i ca 1/2 time, til gulerøttene er gjennomkokt. Til slutt røres philadelfiaosten inn. Her kan man ta ut litt av kraften, bruke stavmikser for å blande inn osten, og så helle det tilbake i suppa. Serveres med varme baguetter til. Suppa kan gjøres sterk eller mild avhengig av styrken på tacosausen. Selv bruker jeg alltid medium, synes hot blir litt for sterk.:-) Nyt maten!:-)
solemio Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Å slurp, det hørtes godt ut! Den skal jeg jammen meg prøve!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Denne hørtes veldig god ut: Stjal opskriften fra deg, og har lagret den på dataen min:) Gleder meg til å prøve den:)
metaMORfose Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Høres godt ut, altså. Og det virker som noe jeg ikke kan greie å svi!!!!! ))
Bøggly Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Takk, takk! Ja, det ble reker på lørdag da, ettersom suppe-oppskrifta kom for sent. Men det er flere lørdager i vente, ikke sant?!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Da var den lagret sammen med andre oppskrifter på dataen.
~~DoraDora~~ Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Oi den hørtes kjempespennende ut. den skal prøves her til helgen
NoDoubt Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Den hørtes deilig ut:-) Krydrer du ikke kyllingen med noe når du steiker den?
Gjest Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Jeg bruker alltid first price sine frosne kyllingfileter og de er ferdig marinert/krydret. Men om bruker noen andre kan man jo ha litt krydder på, men ikke for mye, for suppa blir ganske smakfull uansett.:-)
blond Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Denne høres veldig god ut, må prøve den! Kan du legge den ut på Kokebok også? http://www.barnetmitt.com/forum/messagelist/2929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå