Gå til innhold

Noen lamictal brukere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger dere ann i verdiene, i forhold til dosen dere tar? Har dere økt/trappet ned i løpet av svangerskapet?

Jeg tok blodprøve da jeg var i uke 21. Er nå i uke 26, og fikk svar på prøven på fredag. Terapautisk område er 10-15. Jeg ligger på 6,5. Wow tenkte jeg! Jeg får jo for lite... Jeg vil jo gjerne ha nok, så jeg er sikker på at jeg ikke for noe anfall. Men så tenker jeg samtidig at det beste for babyen er jo å få minst mulig medisin...

Legen var veldig usikker... Ho visste liksom ikke helt.. Ho ville jeg bare skulle fortsette på dosen jeg bruker... Til tross for at jeg får altfor lite.. Ho sa at det stod i felleskatalogen at lavere verdi var målt hos gravide...

Hvordan ligger dere ann, og hva sier deres lege?

Jeg er litt itvil om jeg tør stole på hennes avgjørelse, i og med at hun var så usikker, eller om jeg skal prøve å ringe nevrologen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på lamictal før jeg ble gravid, fikkk beskjed om og slutte nå når jeg ble gravid !

Skrevet

HELLER ANFALL ENN LAMICTAL!! jeg bråslutta når testen var positiv. hadde noen uker med angstanfall flere ganger om dagen, gjennomgikk ett reint helvete.. men roet seg. For graviditetshormonene hjelper til med å stabilisere deg, så angsten blir faktisk svakere jo mer hormonfull du blir. jeg har kanskje et anfall i uka nå, og det er verdt anfallene så lenge jeg vet at bebisen ikke får i seg skadelige medisiner. man anbefaler absolutt IKKE å bruke lamictal under graviditet.. hadde jeg aldri turt... heller anfall!! mange grusomme anfall...

Skrevet

Ser at det er lett å misforstå, da lamictal brukes ved to ulike tilfeller, epilepsi og bipolar lidelse... Jeg bruker lamictal pga sekundær epilepsi, så da er saken litt annerledes enn deg over... Jeg MÅ nemlig bruke de for å ikke få epilepsi anfall, noe som ikke er bra for babyen! Jeg hadde selvfølgelig kutta dem ut om jeg kunne, men så enkelt er det dessverre ikke...

Skrevet

Så spørsmålene mine er egentlig rettet til dem som bruker lamictal pga epilepsi :-)

Skrevet

aha :) hadde helt glemt at de ble brukt mot epilepsi og :P blir også ofte brukt mot bipolar også! da gjerne de som har endel angstanfall hehe :) ja epilepsi er en smule annerledes ja.. så av to onder må man velge det minste..

Skrevet

Hehe :-) Ikke lett! Ser at jeg kanskje burde fomulert det annerledes, men tenkte aldri over det :-) Men fint du dyttet den opp, så jeg kanske får noen svar! :-) Ikke mange pillespisere her inne ser det ut som.. :-) Men det er jo et bra tegn da! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...