Gå til innhold

Hvordan forberede et barn på et dyrs død?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart avlive hunden vår og barna er selvsagt sterkt knyttet til den. Hvordan forbereder man to barn på hvv 1,5 og 4 år at hunden skal dø snart / er død? De vil jo se den i live før vi reiser til dyrlegen, men at hun ikke er med hjem igjen etterpå. 4-åringen har mistet et kjæledyr tidligere, men føler meg på like bar bakke denne gangen. Kanskje litt fordi omstendighetene er annerledes

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok vår hund for ca 1/2 siden og da var lillemor 3,5 år. Hunden har vært med siden hun ble født. da jeg og pappen ikke bor sammen så ble dette gjort (helt plutselig) mens hun var til pappaen. Hun kom inn hjemme og spurte etter 1 min: hvor er hunden? Da satte vi oss ned og jeg forklarte at hunden var dratt til hundehimmelen og skulle være der. Hun gråt og var lei seg men vi gikk ut å så på stjernene og hun var bekymret for at hun ikke skulle få nok mat eller ramle ned... Det er nå ett halvt år siden og hun prater fortsatt om hunden hver dag, men nå sider hun... Men vi har en hund, men hun er i hundehimmelen og der har hun det veldig bra. hun ser ned på meg hver dag. Vi pratet om at det er lov å bli lei seg, det er jeg også og at vi kan gråte og slike ting og da slo hun seg veldig til ro med det hele. men jeg synes det er rørende at hun fortsatt er en veldig naturlig del av familien uansett når hun snakker om familien sin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...