Gå til innhold

Poppis guttenavn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står nå mellom disse navnene til vår lille gutt som kommer om ca 5 uker:

-benjamin

-emilian

-matheo

-noah

-viljar

-august

-felix

-Eliah

-lucas

-jonathan

Eventuelt dobbeltnavnene:

Benjamin Eliah

Jonathan Matheo

Felix Emilian

Lucas Eliah/ Lucas August

HJEEELP! Argh...er jo helt umulig å bestemme seg for noe. Det er sååå vanskelig,han skal jo trossalt leve med dette navnet resten av livet! (føler et stooort ansvar her!!)

En rangering og/eller kommentarer mottas med stor TAKK! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange fine navn her. Var faktisk noen der jeg har vurdert selv. Er ikke så stor fan av dobbelt navn, synes det bare blir prakk. Men det er min mening:)

Emilian var søtt da, og litt uvanlig. Tror selv det blir Leander på min gutt. Liker navn som ikke står helt øverst på poppislista.

Kanskje du bare må vente og se til han kommer, du har jo værtfall en liste å velge ut i fra...

Skrevet

veldig fine navn og helt enig med deg at det er vanskelig å velge!

Vi skal ha Olai på vår gutt.Aner ikke hvordan det ligger an på poppis lista,men Leander har jeg inntrykk av at er veldig vanlig?

Skrevet

Er det vanlig?...Jeg kjenner ingen som heter Leander, fant det bare tilfeldig på nettet... Det står ikke på lista over populære navn enda, men det er jo kanskje en lista fra 2007..

Vil ikke ha noe vanlig navn:) Kanske jeg bør finne alternativer også..

Skrevet

Takk for svar,jenter. ;)

Ja,Leander er nok ikke rukket opp på navnetoppen ennå,men har en mistanke om at det ikke blir lenge til...

Flere av navnene jeg hadde som jeg trodde var relativt sjeldne,men etter å ha kikket endel inne på navnedebatten,og diverse kurver på ssb,fant jeg ut at de absolutt ikke var det. :S

Er ikke så kult om de kommer i barnehagen og på skolen og må "dele" navn med så mange andre...

Men nå har d seg bare sånn at de navnene jeg syntes er finest,syntes mange andre er det også....

Skrevet

Jeg har ikke noe veldig bra grunnlag for å si at leander er populært altså men jeg tror det er det.Jeg syns det er et fint navn. Det kan være lurt å finne ut om det er mange som heter det ? Er det ikke en side på nettet man kan sjekke sånt?

Skrevet

topp tre på listen din:

-Felix Emilian

-Benjamin

-Jonathan Matheo

:-)

Vår gutt skal hete Levi Fernando:-)

Skrevet

Gå inn på denne nettsiden og sjekk for mange som heter det og det navnet.

http://www.ssb.no/navn/

F.eks:

Jeg søkte på navnet: Leander

Det er 580 menn som har Leander som første fornavn.

Det er 502 menn som har Leander som eneste fornavn

Etter år 2001, så begynte Leander og bli populært. En på min jobb, har en sønn som heter Tobias Leander og han er født i 2005.

Også til deg Tinama *HØYGRAVID* :D.

Jeg likte navnet Emilian.

Skrevet

Synes det kjempevanskelig med guttenavn, og vi sliter skikkelig. Av de du nevner har vi Jonathan på vår liste bl.a. Ser det også diskuteres Leander, og det har vi også på lista. Hadde først bestemt Oliver, men det dukket plutselig opp til å være et poppis-navn. Jeg liker Lucas veldig godt også, men jeg kjenner i alle fall et par som heter det.

Skrevet

-benjamin >> er blitt veeeldig vanlig.

-emilian >> ikke så vanllig. En mannlig variant av emilie?

-matheo >> italiensk, lit for..

-noah >> Ole Gunnar Solskjær

-viljar >> Artig nordisk

-august >> Hotell Cesar

-felix >> Fet navn, på vei inn så det suser

-Eliah >> Litt for Amish

-lucas >> Også litt bibelsk

-jonathan >> Kardemomme By

Felix er min favoritt.

Skrevet

Felix er det vakreste uten tvil:D det skal min lille krabat hete:D:D:D

Skrevet

Tinama:

Hvordan kom du opp med navnet emilian? Fra en navneliste?

Ikke lett dette med guttenavn synes jeg:) Vi sliter:)

Bare litt nyskjerrig:) Stod ikke i min navnebok og ingen rundt oss som hadde hørt det..

Men mannen la fram emilio hos oss og d syntes jeg var for spansk eller utenlandsk for to blonde nordmenn som oss, så jeg kom på emilian:) sjekka ssb og det er ikke mange som heter det. Så tror vi havner på det navnet:)

Håper ikke det blir et poppis navn innen de neste få årene:)

Skrevet

jeg fant det på en eller annen navneside på nett!et..Det er relativt sjeldent,men står vel i fare for å øke i popularitet i årene fremover. Får satse på at det ikke eksploderer helt da. ;)

Skrevet

liker noah og lucas best jeg.

vi kalte opp vår første, og gjør det med nr 2 også. vi er veldig tradisjonelle i navnvalgene, men vi bor på landet, så syns det passer godt egentlig:))

Skrevet

hehe, ja håper d:) Ifølge ssb er d godt sjeldent foreløpig:)

Vi har andre alternativer også men så vanskelig å velge. Må nok se ham og så håper vil det sier seg selv...Optimistiske:)

Skrevet

Jeg liker enkle, norske navn. Viljar synes jeg var flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...