Gjest dagdrømmer Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Altså vært på hytta, med utedo, vedovn og det som hører til. Drista meg til og med til å ta med meg tøybleier til minsten og kokte for hånd. Slapp unna bæsjebleiene da;) var ikke der så lenge. Det er så fantastisk deilig å koble av fra sivilisasjonen iblant. Å ha ro på seg til å kose seg med hvert gjøremål, ta oppvasken sammen, hente vann i brønnen og varme opp til matlaging og vasking. Alt tar lengre tid, men ingen ting haster noen gang. Skulle gjerne vært der mye lenger. Å stå opp om morgenen, gå ut på trappa og alt du hører er litt vind og suset fra elva. Sola skinner mellom trærne og fluene surrer. Fyre opp og sette på kaffen til de andre våkner. Ungene stikker ut og leker bondegård og utforsker larver og frosker. Noen ganger får jeg lyst til å flytte langt på landet og melde meg mest mulig ut av samfunnet. Selvfølgelig er det ikke bare idyll i virkeligheten, det følger med masse hardt arbeid. Skulle bare ønske jeg kunne finne den roen inni meg, den man kan få når man bare skal leve i takt med seg selv og ikke hele verden...
Shabby Cheap Chic Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Det er ikke ordentlig hytte før man er på hyttetur som deg.. Skulle ønske vi hadde hytte, det er så koselig....
Gjest dagdrømmer Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Ja, er glad vi har muligheten til å dra dit=) Hadde aldri vært det samme med to bad, oppvaskmaskin, parkering rett ved hytta og alskens fasiliteter. Det vil si, det er jo sikkert flotte steder å være, men for meg er hytta en helt annen hverdag, Ikke uten arbeid, men med annet arbeid og annen måte å gjøre det på. Og ikke minst, nærhet med naturen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Det er nettopp derfor vi reiser på hytta 4-5 ganger i året. Fast om sommeren og i påsken og litt utenom. har kun strøm der, ellers utedo, vann i bekken, og radio på kvelden. Nå bor vi riktignok ganske landlig til også, men det blir jo ikke det samme. Så jeg kan godt forstå hva du mener. Skulla bare ønske vi ikke bodde så langt unna hytta som vi gjør (2 timer kjøring hadde vært fint... I stedenfor nesten 5 timer....
Gjest dagdrømmer Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Ja, 5 timer er ganske langt. Men desto bedre når man først er framme=) Vi brukte 7 timer dit nå, men det er dobbelt så lenge som normalt - vi stoppet masse pga av ungene, og så gikk vi rundt vannet i stedet for å ta båt, med baby i meitai og stoor ryggsekk og storjente som kommenterte hver en sopp hun så=) Med litt sjokolade på lur så gikk det som en drøm.
Supermamma;-) Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 *misunnelig* Er nesten så jeg tror verden ville vært et litt bedre sted om alle hadde hatt ei sånn hytte til å slippe ut pusten, la humla suse og få ro til å reflektere i ;-) Koos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå