olla Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Lurer på om det er noen som har tatt dette etter en del år i arbeidslivet? Og hva en da må ha? Tatt vanlig videregående, må jeg da ta opp igjen disse fagene? Og hva kan en få godkjent av praksis?? Noen som vet? Evt hvor en kan finne ut slike ting??
olla Skrevet 26. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2008 dytter litt til, aner virkelig ikke hvor jeg evt kan ringe og få litt hjelp med dette.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Jeg har tatt b&u-arbeider på videregående, men tok aldri fagbrevet (tok studiekompetanse og gikk en helt annen retning). Men for en del år siden hjalp jeg en voksen dame som skulle opp til fagprøven og jeg tror ikke hun måtte ta noe teori. Da var det sånn at dersom man hardde et visst antall mnd el år. riktig praksis fra ulike aldersgrupper, så kunne man gå rett til fagprøven. Men man må da ha lest teorien godt, bl.a. fordi man skal f.eks. legge opp en plan for en dag i barnehagen og begrunne i teorien (motivasjonsteori, pedagogikk, utviklingspsykologi, kostlære osv.), gjennomføre denne planen og så gi en evaluering av hva som gikk bra og hva som gikk dårlig, og hvorfor, igjen ut fra teori. Sjekk med fylkeskommunen der du bor, de skal vite det
olla Skrevet 26. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2008 mulig, men aner ikke hva, synst jobben nå er genial, og lurer bae på hvor mye arbeid det ville vært å fått fagbrev, siden jeg jo kan bruke mye av det jeg har fra før. Men høyskole er ikke umulig, men det får vente noen år, ikke så motivert enda, og aner ikke hva det skulle vært(og har problemer med å studere mye på en gang.)
olla Skrevet 26. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2008 fylkeskommunen, ok, får se på det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå