Madamina Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Jeg burde ikke, men jeg må bare få skrevet dette ned. Jeg blir så lang i maska av og til, og tenker at jeg burde jo ikke bruke tid på BIM med alle de rare kvinnemenneskene her inne. Men så er der jo en del hyggelige også, og jeg kan jo la være å lese innlegg fra de mindre kloke. Jeg mener mor mangler litt av morsinstinktet for barnet sitt når: Mor i uke 35 ønsker å få satt fødselen i gang fordi hun er lei. - barnet har best av å fødes nåår det er klart (selvsagt ikke mer enn to uker over tiden). Mor ikke vil amme fordi hun er redd for slappe pupper eller heller vil gå på shopping og fylla så snart som mulig etter fødselen. (Jeg mener ikke de flergangsfødende som vet de ikke kommer til å få det til eller kvinner med bryystkreft). Mor røyker eller drikker i svangerskapet (hallo! Vi er 2008!) Mor vil ha keisersnitt fordi hun er redd for å bli stygg nedentil eller er litt redd for fødselsmerter (mener ikke de som er så skremt at de går til psykologisk hjelp. Legen avgjør jo hvor grensene går får slik angst). Hvordan kan det finnes så mange kvinner som setter eget behov foran det stakkars barnet? Det er jo naturstridig. Jeg gjør sikkert mine tabber jeg og, men ikke disse. Der er selvsagt verre ting enn det over også, men tok "normalen".
Miss Misantrop Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Det meste i dagens samfunn er naturstridig. Og godt er det. Vi legger ikke byttebarn i skogen lengere og jenter er blitt mennesker på lik linje med gutter. Leger er ikke guder. De er ganske vanlige mennesker med et langt studie innen mange medisinske fellt. De kan ikke lese tankene til en kvinne heller ikke måle angstnivået hennes.
<3 mine søte små<3 Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 har dette noe med morsinstinkt å gjøre? bare lurer??
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 HI - Du har ganske så rett i mye av det du skriver. Spesielt dette med røyking, drikking og det å ikke amme for å tenke på sitt eget utseende. Det med hvor sliten man er på slutten, og hvordan svangerskapet har vært har nok mye med at man uttykker at man vil babyen skal ut. Men tror ikke mange mener noe med det, det er en måte å forklare at nå er det ubehagelig å være gravid tror jeg..
Lillemus&mamma'n Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Du har selvfølgelig helt rett, HI. Men hvorfor tror disse damene på Jan Thomas når han sier at puppene blir slappe av amming? Jeg har alltid hørt at det er svangerskapet i seg selv som endrer puppene, og det hjelper ikke stort på "puppeformen" om du ammer eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå