Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det slik? Har hatt en økende tendens til hjertebank etter at jeg fant ut at jeg var gravid (6 uker). Kan ikke huske at jeg var plaget med det med barn nr. 1... Er det vanlig? Vil det gå over, eller bli verre? Mistenker lav blodprosent og jeg har veldig lavt blodtrykk.... Kanskje det er en årsak...?

Er litt engstelig for jeg hadde en periode utenom svangerskapene der jeg var veldig plaget med urytme. Utrolig guffent!! (Fikk full sjekk av hjertet og de fant ingen forklaring og trodde det ville brenne ut... Noe det gjorde heldigvis).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker jeg hadde urytmisk hjertebank da jeg gikk med første,syns det var kjempeskummelt. Det kom bare innimellom, men var skikkelig rart. Jeg fikk høre av andre at det var rimelig vanlig under graviditeten å ha det slik, så jeg slo meg til ro med det...

Hvis det ikke er veldig mye så tror jeg det er normalt. Men selvsagt, blir det verre så kontakt lege ...God bedring. Ekkelt følelse det der

Skrevet

Takk for det! Både beroligende og ikke beroligende å høre at det er vanlig ;-) Varte det hele svangerskapet?

Kan ta det opp med gynekologen på den tidlige UL jeg akter å skaffe meg om ikke alt for lenge.

Skrevet

Jeg trooor det gikk seg til etterhvert, men hadde det litt igjennom hele. Hmmm, når du spør, jeg husker ikke om det var mest i byrjan eller mot slutten... Spurte gubben nå om han husket,men det gjorde han ikke.

Andre som har innfall om dette? Sikkert en idè å høre med legen ja. Ihvertfall når du har hatt det utenom graviditet også.

Skrevet

Hei:)

Jeg har også hatt el har det i perioder..Er nå i 8 uke.Plutselig bare kommer det...og så blir det borte igjen.

Veldig ubehagelig.Har ikke sjekket det for jeg har det ikke så ofte nå som tidligere.Har to barn fra før men kan ikke huske at jeg var plaget med dette.Begynte nesten og tro at det var noe galt med hjerte mitt...hi hi.Men tror det har en sammenheng med at det skjer så mye i kroppen nå.Så jeg roer meg med det.Men sikkert greit og sjekke det med legen hvis det blir veldig ubehagelig.Men jeg tror det er bare en naturlig forklaring på det:)

Skrevet

Hei!

Jeg er i 12 uke nå og har mye hjertebank, spesielt når jeg ligger på ryggen. Var på tidlig UL forrige mandag og gynekolog sa dette var helt normalt for mange. Ikke farlig! Alle prøvene mine var helt fine også, så det var ikke noe å bekymre seg for!

Skrevet

Rart ikke gynekologen sier hvorfor det er vanlig. Men innbiler meg at det lavt blodtrykk og lav blodprosent kan være en av flere forklaringer? Dette er tilstander som i alle fall er vanlig ved et svangerskap.

Skrevet

Dette er noe jeg kjenner også. Mannen min sa en morgen han hadde lest at det var ganske vanlig, særlig hvis det er en jente på vei ;-) Jeg ler jo av det, men slapper av at det er normalt. De er jo veldig nøye med akkurat slike ting på de ulike kontrollene. Hvis ikke, må en nevne det så de blir oppmerksom på det.

Så får vi se om mannen har rett ang. det med en jente:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...