Gå til innhold

Nattamming


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte ammer dere om nettene? Jenta vår hadde en rytme i mange uker hvor hun sovnet mellom halv ni og halv ti, deretter mat ca 3 og igjen klokken 6. Den siste uka har det imidlertid tatt helt av, de verste nettene skal hun ha mat annenhver time. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi flere. Vi hadde en super rytme som lignet deres. De siste 4 nettene har det vært mat hver annen time. Han legger segi 7-8 tiden, sover til 11, så mat mat mat hver annen time fra 2.

Hørt at det er veldig vanlig med lang økeperiode rundt 3mnd alder. Så jeg håper det snart er økt nok... Har prøvd med smokk og byssing, men det hjalp ikke. Bare mat som var tingen. (men nå har ikke jeg størst tålmodighet midt om natten heller)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover stort sett fra 2130 til ca 05, da er det en kjapp pupp og sp sove noe timer til. men han har dager hvor det er kun puppen som teller, disse dagene sover han nesten ikke, men sovner greit til natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jenta mi bruker nettene til å øke melkproduksjonen. Det er noen av barna som gjør det. Dette er vist for at vi mødre slapper mere av og da kommer produksjonen fortere igang. Kanskje de bruker 1 uke på å øke på dagtid, mens på nattens tid kanskje halve tiden. Er ikke sikker på dette, men hos meg ser det slik ut. Blir så trett og klar av det, men prøver å sove på dagtid når hun sover. Det er min erfaring. Hadde det slik med min datter nr 2 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme her.. jenta mi kjører øke netter. Er oftest et par netter på rappen, så blir det litt mere søvn igjen. Når står lillegutt opp om morgenen lizzieliz?

 

Jenta mi er stort sett i seng i 22 tiden, våkner for mat alt mellom 0230-0530, så er det ny runde mat mellom 6-8..alt ettersom når hun spiste tidligere på natta.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Nekiam,

lurt på hvordan det står til med deg og den lille jenta di.

 

Lillemann står opp ca 8. Da er han våken i et par timer

Han har ca 3 lurer om dagen - .Men det er j konstant noe som endrer seg. det eneste som er noenlunde konstant her er leggetid kl 7, da er han veldig trøtt.

 

Håper virkelig han sover bedre i natt. Han har (den siste 1.5 mnd) hatt fast avføringsdag hver 8 dag. Og det var idag... så nå sover han godt og rolig etter å vært litt urolig idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med oss går det veldig fint, vi storkoser oss. Vært på trening først, deretter babybio i dag - veldig moro :) Blir nok satt opp flere baby bio treff.. Vi er en god gjeng som treffes regelmessig, hiv deg på hvis ikke du synes det er for langt! Møtes stort sett et eller annet sted i Oslo, tur / kafé eller begge deler!

 

Det hørtes ikke så dumt ut å starte natta i 19 tiden, men det er foreløpig litt tidlig for Ella. Hun sover veldig godt da :) Vi lurer på om hun skal få flytte over på sitt eget rom om ikke så lenge, merker at både vi (les:jeg) og hun reagerer på hverandres lyder. Hun er veldig flink til å finne roen og falle i søvn selv heldigvis.

 

Slitsomt å kun få gått på do hver 8. dag. Her i gården er det hver dag.. gjerne flere ganger til dagen - løst og herlig. Hvem kunne trodd det kunne komme så mye drit ut av en så søt liten kropp, hehe

 

Dere da? Er dere på noen treff innimellom?

 

Mamma og Ella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei m!

 

Jeg tror vi er heldige for junior sovner i nitiden på kvelden, og sover søtt til morningen (i 7-8-tiden) uten nattamming. Herlig med så mange timers søvn på begge! :) Men han har jo noen ekstra fettreserver, så han virker så fornøyd. Har hendt at jeg må vekke ham på morgenkvisten for å få bort min melkespreng....!

 

Jeg blir nok med på babybio neste gang, var litt travelt for oss i dag.

 

Håper det går bra med dere!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart.. hehe. I går satt jeg egentlig og venta på at lillemor skulle våkne slik at vi kunne ta kveldsmat og nattastellet, men dengang ei. Hun hadde tydeligvis lagt seg for kvelden hun (kl 20 ca) :) Fikk løftet henne over i sin egen seng, og der sov hun søtt til ca 0430 :) Da var det mat og så sov hun videre. I kveld badet vi henne i 1830 tiden, deretter var det mat. Kl 19 la vi henne, og hun slokna omtrent før hun traff madrassen. Spent på når hun våkner for mat :) Slike små gleder vi mammaer kan tillate oss å ha, hihi.

 

Må inn og snuse på henne utallige ganger da - det hender fortsatt jeg må klype meg selv i armen, tenk at hun er min !! Forelska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover fra 23.00-10.00 uten å våkne her i gården.. Har et sovehjerte av en annen verden, trolig arvet fra pappaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...