Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Min samboer tar knekken på meg. Han maser og maser om at vi skal gå over til sportsvogndelen på vogna HELE tiden, og blir lynforbanna når jeg sier at han er jo altfor liten! Sier han ikke får ta del i noe og blablabla ... blant annet fordi jeg ikke ønsker å begynne med grøt allerede nå, vil jo helst amme en stund til. Jeg blir gal!!!! For min del virker det som om han tror at gutten vokser fortere om han får begynne å kjøre sportsvogn og spise grøt og en hel (!) banan! (første gangen han fikk smake på noe!) vær så snill å si det er noen som forstår meg... det tørner snart for meg
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 jeg forstår deg!unnskyld meg,men han typen din virker jo helt tjukk i hue.du setter ikke en tre mnder gammel baby i en sportstrille!han er altfor liten,ungen skal helst ligge flatt i flere mnder fremover.det har med nakken å gjøre,den er ikke sterk nok ennå.hvis han ikke skjønner det får du be han ta kontakt med helsestasjonen så han får det fortalt.hvis han fortsatt gjør det,heter det barnemisshandling.det er både uvitende og skjødesløst å sette et så lite barn i sportsvogn.så bare stå på ditt,du vet tydeligvis best av dere.lykke til!
mammas Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 babyen er som du sier alt for liten til å begynne med sportsvogn. det kan skade ryggen hans. å gi grøt til en 3 måneder gammel baby er også skadelig. nei, ha god samvittighet å kos deg med ammingen du. og la heller pappaen slippe til med andre ting. babyer trenger mer enn mat.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 vel. mitt barn var 3-4mnd alderen, og han ble rasende når han bare lå, han ville kun sitte oppe hele tiden. gutten min har vært ganske stor og sterk i kroppen hele veien. spiste brødskiver når han var 4mnd. altså, alt gikk ikke på brødskiver, men på barnemat også. + ble ammet. føl dere litt frem. bare ikke la barnet sitte alt for lenge. men er ikke barnet så sterk i rygg/nakke, så bør dere vente litt. men ikke bli så sint for at han engasjerer seg og vil se fremgang. jeg vet selv hvor stas det er at jeg selv kommer på saker som barnet håndterer bra! og si at han tjukk i hue? hvorfor i det hele tatt si noe sånn? vær heller glad for at han i det hele tatt engasjerer seg i barnet og ikke gjør mye annet som ikke har noe med verken mor eller barnet og gjøre! f.eks drikking og spilling og er borte konstant.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 det med tjukk i huet, var ment til 2. inlegget som ble skrevet av anonym!
Gorgonvaktmester Skrevet 1. september 2008 #6 Skrevet 1. september 2008 Alle barn er jo forskjellige, min eldste STOD da han var 4 mnd (!) og det var ikke SNAKK om å ligge i barnevognen så lenge som 3 mnd. Men som de andre sier, det er ikke bra for barnet å sitte for mye oppreist for tidlig, så jeg ville holdt igjen litt ennå. Har dere vært på helsestasjonen sammen og snakket med helsesøster? De pleier være flinke til å forklare hvordan ting henger sammen, og da får samboeren din informasjonen fra en "uhildet" tredjeperson og tar det lettere til seg.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 En hel banan den første gangen han fikk smake? Er du tullete eller? Banan er hardt for magen det.
mamma til 2, snart 3 :-) Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Så lenge ryggen i vognen kan legges helt ned er det IKKE skadelig for barnet å ligge i sportsvogn. Det er heller ikke skadelig å gi grøt til en på 3 mnd. Jeg fikk beskjed fra HS om å begynne med grøt til min gutt når han var 3-3,5 fordi han var så aktiv allerede da og gikk ikke så mye opp i vekt at HS konkluderte med at han trengte mer mat. Vi trøblet litt med puppen og ikke var han noe særlig intressert i mme heller så da var grøt neste vei å gå i tillegg til gulrotpurè. Gutten min vokste fint, er 2 år og sunn som bare det! Så det er IKKE skaldelig å gi grøt. Om det er behov for det er en annen ting, det skal ikke jeg uttale meg om her. Det tror jeg "mammas" vet best :-)
Shamandalie Skrevet 20. september 2008 #9 Skrevet 20. september 2008 Jenta mi er 4 mnd og 1 uke. Hun har spist grøt i litt over en mnd nå,spiser det til frokost og kvelds. Midt på dagen spiser vi gjerne litt fruktmos eller pure. Hun sover fra 8 om kvelden til 8 om morgenen,uten å våkne. Hun bæsjer hver dag,å er en glad og fornøyd unge. Vi er nå under vurdering av hvilken sportsvogn vi skal kjøpe,for vi skal ha en der vi kan legge ryggen helt ned slik at vi kan bruke den med en gang. Som sagt flere ganger før meg,det er forkjellig fra unge til unge =)
beibisol Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 hahahahaha morsomt! Unnskyld men holder på å le meg ihjel! Pappaer syns det er morsommere med barn når de er litt større, men at han gir han 1 hel banan første gang han smaker på den er bare hysterisk morsomt! Men skjønner frustrasjon! huff hahaha
Soleie m/3 gull :) Skrevet 7. desember 2008 #11 Skrevet 7. desember 2008 mini var for stor til bagen på vognen vi har da han var 3 mnd, så da byttet vi til sportsdelen. men var full ligge stilling, så satt han aldri opp, men hadde en god og tett pose oppi og så lå han godt nedi den. ngen problem det:)
Elina Skrevet 30. mars 2010 #12 Skrevet 30. mars 2010 Hvor har han dette fra da?? Grøt nå? Vis han denne linken her, der står det litt om spedbarnsernæring og at man bør vente med inføring av mat til baby er 6mnd: http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/faktahefter/mat_for_spedbarn__brosjyre__15566 Han kan vel få være med på avgjørelser men da bør han vel ærlig talt sette seg inn i ting først. Ta han med til helsestasjonen så får nok helsesøster han på bedre tanker
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Enig med Elina, han bør for pokker lære seg noe om spedbarn før han begynner å furte over tempoet utviklingen taar. Han virker som et overfladisk fjols av en mann som bare vil ha fisketurkompisen sin vekk fra puppen så han kan begynne å bruke han til det menn tror mann har barn til - selskap og underholdning når man selv er selskapssyk. Ikke faen om det går an å gjøre ting på ungenes premisser, gi dem melk når de er spedbarn, gi dem trehjulssykkel når de er småunger, gi dem barnefilmer når de begynner på skolen - nei da, de skal på tørre møkka være nødt til å ete graut fra navlestrengen er kutta, sykle med støttehjul fpå en babyapachesykkel fra de kan gå og se Indiana Jones når de har lært å snakke. For da er det mer på fars nivå, så slipper han å gå ned til deres nivå, slipper å lære seg empati, lslipper å leve seg inn i hvordan det er å være liten, hvordan man kommuniserer med de språkløse, hvordan man unngår å gjøre et barn redd, og aller viktigst: hvordan man setter noen andres behov og ønsker foran sine egne. Framskritt, framskritt er mottoet, og bare vi kommer oss i grava alle sammen så fort som råd er, så kan vi føle oss vellykkede og framskredne nok. Jeg vil spy av en del utålmodige, navlebeskuende menn jeg har møtt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå