Gå til innhold

Gode tips til rydding/sortering/oppbevaring i alle rom??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har virkelig tidsklemma fanget oss og ting "flyter" ganske ofte. Vi rekker jo aldri å legge på plass ting etterhvert. Men tror det kunne hjelpe å få ting litt bedre i system. Håper noen har gode tips til lettvinte løsninger, gjerne veldig konkret.

 

Jeg liker å ha det støkent egentlig, men det har jeg innsett ikke går. Men er så lei av alle småting, klær og utstyr som ligger overalt!

 

Hvordan overlever dere hverdagen? Her kommer barna i første rekke, men det er jo mest hyggelig å ha det ryddig rundt seg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha færre ting. Kvitt dere med alt dere "kan få bruk for en gang" og som er "kjekt å ha" men som aldri brukes.

Skrevet

Første tips er å ta en skikkelig opprydning i alle rom, rydd og kast. Få alle ting på plass der de logisk hører hjemme - alt har stort sett en plass i utgangspunktet. Gjør et skap eller en skuff til et sted hvor alt som ikke passer noe annet sted kan havne (vi har et skap på kjøkkenet med bruksanvisninger, ladere, bankpermer, takeaway menyer, kokebøker mm.) Dersom dere trenger en lettvindt måte å få det ryddig fort på, gå til innkjøp av store plastbokser, en til hvert familiemedlem. Merk de med navn til hver enkelt og hiv rotet til vedkomne oppi der når det skal ryddes. Da er rotet i hvert fall samlet på et sted!

 

Rydd ting på plass når dere er ferdig med det for dagen og få ungene med på det samme. (Holder på å trene opp frøkna vår på 2 til å rydde lekene inn på rommet sitt hver kveld før barne-tv og det går faktisk strålende.) På barnerommene kan det være lurt med esker med bilde utenpå til oppbevaring av leker, da er det lett for små barn å se hvor ting hører hjemme hen. Skaff dere flere skap og skuffer i alle rom... jeg føler at jeg aldri kan få nok av det, men så er jeg rydde freak da, liker ikke ha ting liggende fremme.

Skrevet

rydd og kast,

Og så legger man tilbake ting med en gang der det skal være.

 

 

Skrevet

Hmmm... de periodene det er noenlunde ryddig her hjemme er nok desverre de periodene vi har god tid. Så fort tidsklemma truer, er kaoset et faktum;-) Slenger meg på den om å kaste alt overflødig, jeg har en liten razzia rom for rom nesten en gang i måneden og har som mål å alltid kaste NOE.

Ellers er det kanskje noe å tenke på at når man ikke har orden i ting bruker man enda mere tid - på å lete, snuble over, irritere seg, skylde på ungene eller partneren, og gå å smårydde og flytte rotet rundt omkring;-)

Heier på kurver og kasser som er lette å slenge ting i, og masse skapplass.. knagger og hyller.. Sett av en dag på ikea kanskje og bli inspirert ?- de er knallgode på oppbevaringssystemer og tips!

 

Lykke til!;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...