Gå til innhold

Liten gutt med feber.. Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på 1 år som begynte med feber igår ettermiddag da hadde han 39,5. Da fikk han er paracet før han la seg. Da han våknet i dag morges virket han bedere, men utpå ettermiddagen`/ kvelden så kommer feberen snikende igjen. Målte 39,4 ved 18.00 tiden. Fikk da en paracet før han la seg. Han er veeldig slapp.. Orket ikke spise eller drikke noe. Vet jo at det er veldig viktig og drikke masse når en har feber men.. Ville dere ringt legevakta eller ville dere ventet til i morgen og evt ringt fastlegen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville nok ikek ringt legevakta for bare feber,er han ellers i fin form så hadde jeg ventet å sett..men er allmenntilstanden redusert skal du klart ringe legevakta.

det at han var fin tidligere og feber ikveld,er helt vanlig når det gjelder febermkommer mest om kvelden.

bare å gi han en paracet ikveld også om han enda har feber,stå på pakken hvor mye du kan gi.

men bekymrer du deg så ringer du jo seff legevakt/fastlege imorgen.

Skrevet

viss han ikke orker å spise eller drikke noe ville eg ringt legevakta.. dei trenger mye drikke når dei har feber... men viss han såver godt nå så trenger dere ikke dra ned, men ring å hør..

Skrevet

Takk for svar.. Jeg får måle temp før jeg legger meg ikveld og evt gi han en paracet til. Hvor mange dager er vanlig med så høy feber hos så små barn?

Skrevet

nå vil ikke jeg kalle 39,5 høy feber på en gutt på 1år,men feber ja..

men 3dagen med feber sies det at man burde kontakte lege ja,så hvis han hadde feber igår,idag og har i morgen,ville jeg tatt en tur til legen,men hadde ikke orket ringe legevakta pga feber ikveld,så fremst han ikke er dårlig i allmenntilstand, har han våte bleier og som du selv sier,har vært i grei form tidligere,så latt han sove og ring fastlegen imorgen,men du ser selv,er bare hva jeg ville gjort =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...