Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Har hørt at ettersom babyen vokser vil man kjenne mindre liv. Og i dag syns jeg det har vært veldig lite liv i forhold til vanlig. Kasta nedpå et par glass juice i sta og la meg til for å telle spark, og kom til 10 spark etter ca 3 kvarter. Så da skal det vel være i orden. Men dette er lite i forhold til vanlig egentlig... Noen som vet noe??
Shining Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg er 3 dager over termin, og her er det absolutt ikke mindre liv. Fortsatt full action fra babyen. Terskelen for å kontakte føden når du føler at det er lite liv er veldig lav. Synes du bør ta en sjekk for å være sikker. Fødeklinikkene oppfordrer jo til at man ikke venter for lenge med å ta kontakt ved mistanke om mindre liv.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 lille gutten min har blitt helt annerledes i d siste. er 32+3 ifølge min mens termin, mens ifølge ul-termin er jeg 30+4.han var en liten villmann før,han kommer jo fortsatt med noen spark, men nå er d mye "knuffing" på en måte. Presser bare masse... jeg vet ikke, jeg, hvor normalt eller unormalt det er..antar at lillegutt begynner å få mindre plass, at han derfor er roligere..?
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 hei. er i 31 uke. syntes også det er litt mindre spark. mere at hun snur på seg.
Lilja121 Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Merker også litt mindre rene spark, men krabaten snur seg mer enn før, og får regelmessig knuff. Vet ikke hva som er vanlig. Min jordmor spør meg bare om jeg kjenner liv regelmessig og har aldri oppfordret meg til å telle så det har jeg heller ikke gjort.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 det er vel gjerne når hode har festet seg, for får babyen mindre bevegelsesmuligheter og kan bare snu seg litt fra side til side. Det kommer nok ann på hvor stor babyen er også sikkert. I svangerskapsboken står det følgende: fra uke 33, fosteret vil ikke kunne bevege seg like fritt som tidligere, ettersom det er mindre plass i livmoren, og bevegelsene blir dermed mindre
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 26. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2008 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg ringte føden søndag kveld, for sikkerthets skyld og spurte hva som egentlig mentes med "lite liv". JM der sa at så lenge man kjente 3 spark på en halvtime så var de egentlig fornøyde. Hun ba meg spise litt søtt og prøve å telle en gang til, men om jeg var i det minste tvil så skulle jeg kontakte dem igjen. Spiste noen ballerina-kjeks og fikk en 4-5 spark, så dermed roet jeg meg ned og la meg til å sove. I går hadde jeg ordinær kontroll hos legen og nevnte for ham at jeg syns det hadde vært litt lite liv søndag og i går morges. Sa at det har vært liv, men ikke like kraftig og ikke like mye som før. Han sendte meg på Ahus til UL for sikkerhets skyld. Der sa de at det er helt vanlig at babyen sparker litt mindre nå ettersom den får dårligere plass. Alt så bra ut både på UL og sparketest, så dermed var det nok bare frøkna som hadde et par late dager I dag tidlig har hun vært så aktiv som aldri før igjen, både med kraftige og mindre kraftige spark, så det var deilig! Uansett godt å bli tatt seriøst, så veldig ros til både legen og Ahus der. Og ikke minst, jeg følte meg ikke som noen hysterisk gravid da jeg kom inn-de behandlet meg veldig ordentlig, så det var deilig
ntnjen Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 da bør eg sikkert ta kontakt me føden! herregud! er i uke 37+5 å nesten ikke liv siden i forrige uke! driver å dytter å dytter i lillegutten! han har festet seg da så det kan jo være grunnen!!!! men fant ut i går kveld visst eg spiste en brødskive me masse korn så fikk eg noen spark! å har også fått dette til frokost i dag!!! så eg må skaffe meg masse sånnt brød for at eg skal vite at han lever!!! er så redd for det!!! så på fredag når jeg skal på ul på kk så skal jeg fortelle om mine bekymringer! er jo så redd for at han skal bli for stor å jeg er jo liten! å at jeg skal miste han!!!!!!
ChellBell - har født! Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 I svangerskapsboken min står det fra uke 33 at nå kan jeg forvente å kjenne mindre liv pga plassmangel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå