Gå til innhold

Må man ha smerter ved SA/Ma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 4+2. Begynte å blø onsdag kveld, litt på papiret. På fredag begynte det å blø ganske mye, og på lørdag blødde det myye. Jeg har ikke hatt smerter, men litt ryggvondt og et slags sug nedover. Snakka med legevakten på lørdag som ba meg ligge rett ut til det det slutta å blø. Idag har det avtatt noe, og føler at hvis det var en SA, så var det igår.

Men jeg har ikke hatt smerter. Blir helt sprø. Får jo ikke gjort noe nå i helgen. I morgen skal jeg ringe legen for en hcg-prøve og UL, men de ser vel ikke noe der så tidlig.

Allikevel må jeg finne det ut for jeg er rhesusnegativ, og da må jeg ha sprøyte før jeg blir gravid neste gang.

Noen solskinnshistorier som har startet som min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, har ingen solskinnsshistorier personlig, men har jo venninner som har blødd myyye men likevel har født fine barn etter et langt svangerskap... Samt lest poster her inne om det samme...

Man kan også få en menslignende blødning når en egentlig skulle hatt mens...Og alt kan være fint etter det. Så ikke se ravnsvart på det.

Men,- jeg har opplevd både sa og ma,- og ingen av dem har gitt noen form for smerte hos meg...Kun blod, og litt murringer...

Ang rhesus minus,det er jeg også, og har mistet to ganger tidligere i år,- men de gir visst ikke sprøyte før etter 8nde uke eller så,- for det er først da antistoffene dannes visstnok.

Kom deg til lege du, jeg skal krydde fingre og tær for deg og spiren din. Håper virkelig alt er i skjønneste orden :)

Skrevet

Huff, leit å høre at du har hatt blødninger. Det MÅ jo ikke bety at du har abortert, men gå til legen for å få tatt hcg-prøve! Tror ikke de kan se noe på UL så tidlig.

Jeg har selv abortert en gang, i cirka uke 9. Det var som en kraftig menstruasjon, ikke veldig smertefull. Men selvsagt veldig leit å oppleve...

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...