Gå til innhold

hva er dette? har han mareritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min på 1 år har våknet noen netter i det siste. skriker helt hysterisk, men han er ikke skikkelig våken. nytter ikke å gi han smukken, når jeg tar han opp gjør han alt for å komme vekk fra meg, og er helt hysterisk, men øynene er igjen. det tok vel ca 10 min nå før han åpnet øynene og ville ha flaske. gi han flaske er det eneste som hjelper. syntes det er så ekkelt når dette skjer. vet ikke hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det kan være nattskrekk når han er så liten som et år, men ligner på det jeg har sakset under....

Nattskrekk

- Nattskrekk er ikke det samme som normale drømmer eller mareritt. Typisk ved nattskrekk er at barnet plutselig reiser seg opp i sengen og skriker høyt. Når en prøver å trøste barnet oppnår en ikke kontakt, og det kan være utrøstelig i flere minutter før ”anfallet” går over. Ikke prøv å vekke barnet, da noen barn bare blir enda mer stresset av det. Foreldre kan prøve å være nær barnet og snakke lavt og beroligende. En kan prøve å forebygge nattskrekk ved å ta god tid før barnet skal i seng, og prøve å få en rolig atmosfære rundt leggeritualet.

Skrevet

min var sånn og helt til han ble 2,5 år.. ¨nå har han sluttet med det..

fikk beskjed av helsestasjonen å ta han ut av rommet når han hadde disse anfallene og la han våkne for da går det fortere over..

Skrevet

ja det kan jo høres sånn ut. takk skal du ha. er det noen som vet mer om dette?

Skrevet

helsestasjonen mente og det var opplevelser i hverdagen som han ikke forsto som gjorde dette at det kom igjen om natten i søvnen..

Skrevet

men ble litt forvirret nå... googlet litt på nattskrekk. og der står det alle steder at man ikke skal vekke barnet, bare være der til det går over og passe på at de ikke skader seg. så.. vekke han eller ikke vekke han?

Skrevet

Som jeg svarte over, er det nattskrekk, skal barnet ikke vekkes.

Men ikke sikkert det er det da?

Når på natta skjer det og hvor ofte?

Skrevet

det skjer noen timer etter leggetid. med et par dagers mellomrom

Skrevet

så det er jo egentlig på kvelden da, men natt for han

Skrevet

vet alt om nattskrekk jeg.

har en 3åring som har hatt det i snart 3år,blir det for mye for han i løpet av en dag,eller noen rutiner kommer skjevt ut,så slår det ut i nattskekk.

viktigste med det er å ikketrenge seg på,for ingenting er godt nok uansett hva du gjør,her sa han,mamma kom hit,jeg gikk dit,ble sint og sa jeg skulle gå,prøvde å gå det var galt,alt er galt,men viktig å passe på dem slik at de ikke skader seg,her holdt anfallene på i timesvis,ikke så veldig vanlig det da,men så er ikke guttene mine vanlige heller,hehe =)

beste av alt,de husker absolutt ingentng av det dagen etter,er ikke det samme som mareritt som man husker.

Skrevet

sorry,så nå at du hadde fått en masse fine svar,men bare å rope ut om du trenger å vite noe mer,kan litt om det,samt har en bra nettside å henvise til,men må lete den opp først,er her inne på dib en plass..hehe =)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...