Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Frukt, grønt, pastasalat, wok og bytt ut sammenkvernet kjeøtt med kylling eller rent kjøtt, dropp dressing og for all del sjokolade og alt det som følger med der. Trener du vil de få kg falle av naturlig etter litt."

Når skal du kutte ut å preike om overvektige, når holdningene dine åpenbart er særs preget av ignoranse og fordommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe sa meg at du ville fange opp denne, så jeg er ikke sikker på om det var trangen til å provosere nettopp deg eller det å svare motsatt av hva alle andre svarte.

Først må jeg jo si at svaret i seg selv anntyder ingenting om mine fordommer KaMa, du tar alle trådene samlet du og deretter forteller meg hvilke fordommer jeg har.

Svaret er greit og enkelt og det eneste svaret som svarte på hva anonyme spurte etter. Om vedkommende ønsker å gå ned to kg så la nå menneske gå ned to kg KaMa. To kg for noen betyr kanskje mer enn andre.

Hehe......mitt prat om overvektige....hmmm...kan ikke si jeg har laget så mange tråder om overvektige og anntar du at mine fordommer går på hva jeg skriver her inne så får du nå gå i den troen=)

Ellers håper jeg du får en fin fordoms fri kveld=)KaMa

Skrevet

Det er jo ikke akkurat sjeldent man leser lignende innlegg fra deg, om hvordan gå ned i vekt.

For å provosere nettopp meg? Da hadde du vel heller lagt et lignende innlegg her inne og ikke på anonymsiden.

Og så sier du jo at du ga det eneste svaret til anonym som var relevant, så da svarte du vel ikke akkurat for å provosere meg?

Folk må gjerne få gå ned så mange kg de ønsker for min del, det er vel ikke akkurat det dette handler om.

Og uansett så er dette innlegget så gammelt nå at jeg ikke husker hva den opprinnelige tråden handlet om.

Jeg syns bare det er tåplig å gi kosthold og treningsråd når du åpenbart ikke sitter inne med videre kompetanse på området.

Og at jeg konkluderer med fordommer er jo ikke videre rart, når du åpenbart har slengt deg så til de grader på yppert sin hets av nevnte gruppe, og på lik linje preiker ut fra fordommer (du dømmer andre uten å ha kunnskap om hvem de er, du går bare ut fra at folk som er overvektige sitter inne og gumler sjokolade og blir feite, hva annet enn fordommer er det?) og nedlatenhet.

Skrevet

Hør her tjukka!! Jeg har vel for pokker ikke fordommer mot noen!! at du har huka tak i en asylsøker å pult på deg noen avleggere samt følger knekkebrødkuren til Angelica, så bør du som skarrende pubpsykolog og notorisk attførinsklient holde deg for god til å blande mitt gode navn og rykte i din hets mot Angelica:-) Er vel enkelt og gå ned noen kilo hvis du gidder!1 vann, knekkebrød, frukt, hvit kjøtt og hold deg for pokker unna de derre helvetes sjokkobitene du stapper innpå!! Og hvis du tar med kroppen din ut i frisk luft, så kanskje du forbrenner noen kallorier i samme slengen også:-) Lykke til!!!

Skrevet

Kjære Kama, først vil jeg si dette svaret er det første innlegget mitt hvor jeg forteller hvordan man kan snu om kostholdet for å gå ned i vekt!! Jeg skriver værken at vedkommende skal sulte seg selv eller kaste opp så jeg annser denne tråden du lager her for helt og holden bortkastet og jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dette?

Selvom du var i tankene da jeg svarte, (siden du allerede hadde lagt ut et innlegg på den samme tråden) vil det ikke si at jeg er så ute etter å provosere i den sammenheng at jeg ønsket å lage en egen tråd til deg her inne og hadde det vært min hensikt så ville du sett det!

KaMa, man kan vel ha to tanker i hode sammtidig, svare anonym og vite at du ville reagere og rett tok jeg jo.Om hva slags kompetanse jeg sitter inne med når det gjelder trening og kosthold tror jeg ikke du skal uttale deg om egentlig, og hadde jeg ikke hatt noe kompetanse innenfor dette så hadde det faktisk vært all min rett å svare på denne tråden uansett faktisk. Ikke no frekkheter og ikke drittseleng overhode i dette innlegget.

Sist men ikke minst så hadde det vært meg en glede der du viser til tråder hvor jeg skriver at enkelte bare sitter å spiser sjokolade og dette er grunnet overvekt!

Haha....jeg dømmer,,,,,,,,les svaret ditt her KaMa og se hvem som dømmer hvem....? Hmm......

Skrevet

Og hva faen var feil med svaret til angelica?? kanke akkuratt si at jeg så det...

Skrevet

Nå aner ikke jeg hva dette innlegget dere snakker om handler om, men man trenger da virkelig ikke noe videre kompetanse om kosthold og fedme for å si at sunn mat og trening hjelper på det meste. Det du har klippet og limt her ser ikke fordomsfullt ut overhodet, et helt generelt råd som alle burde tatt til seg og gjort noe med, spesielt de som propper tryne fullt med sjokolade og pølser og ikke beveger skrotten i det hele tatt.. Tynn eller feit...

Skrevet

Okei.. Jeg må innrømme at jeg var kranglevoren når jeg la ut innlegget, men det er jo lenge siden, og det er noe begrenset hvor lenge jeg klarer å holde fast i en følelse og en stemning.

Neste gang jeg er i kranglehumør så skal jeg heller hente tråden frem og kverulere litt, men akkurat nå klarer jeg ikke å hente frem noe engasjement. ;-)

Skrevet

Helt i orden, bare hyggelig å krangle på kranglesiden veit du=)

Skal selvfølgelig prøve å holde øye etter tråder slik at jeg får de med meg når du er i kranglehumør og ikke x antall dager seinere=)

Uansett så holder jeg på at det ikke er kun psykisk som har medført fedme da, men viljestyrke henger også på knaggen i denne sammenheng (selv om dette sitatet er hentet fra meg enda lenger tilbake, men er nok sikker du husker det) =)

Ha en riktig flott og innholdsrik dag KaMa=)

Skrevet

Nei, jeg mente heller ikke i utgangspunktet at det var psyke som lå bak, men hormonforandringer, lavt stoffskifte osv. Det er mange faktorer som spiller inn.

Men sånn på siden av poenget så mener jeg at de fleste som er ekstremt overvektige har et spiseproblem og veldig ofte er det psyke som ligger bak spiseproblemer. Mener jeg.

Takk, og i like så. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...