Gå til innhold

Noen her som bruker /har brukt p-sprøyte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell alt du vet om den...positivt og negativt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Positivt: Hadde ikke mensen det året jeg gikk på den

Negativt: Gikk opp 25 kg. Misforstå meg rett, SPRØYTA i seg selv legger man ikke på seg av, men lysten man får på fy-fy mat. Men så lenge man faktisk er obs på hva man putter i seg, tror jeg det går helt greit.

Nå vil ikke legen at jeg skal ha noe p-sprøyte, fordi det tydeligvis har blitt forsket på et eller annet med den som ikke er bra...(vet ikke hva, desverre)

Skrevet

da jeg var hos legen min på 6 ukers kontroll. så sa legen at om han hadde vært dame, ville han ikke vært i tvil om å bruke p-sprøyte.

jeg spurte om det var noen spes. bivirkninger. han sa at den mest vanlige bivirk. var at en mistet mensen mens en går på p-sprøyte. de fleste mistet mensen. så dermed ble det til at jeg gikk over på p-sprøyte. de første 3 mnd kunne det være at jeg ville få spor-blødninger.(hadde det i litt over to uker etter jeg tok sprøyta første gang, men nå 4 mnd etterpå har jeg ikke blødd en dråpe! jippi!)

den må tas hver 3.mnd, er ikke vondt i det hele tatt. kjempe greit å slippe å huske å ta p-piller eller mini-piller hver dag. jeg legger inn avtale på mobilen så glemmer jeg det ikke.

jeg kommer til å fortsette med p-sprøyte så lenge jeg kan. er kjempe fornøyd.ville ikke vært i tvil.

Skrevet

Gikk på den før:)

Mistet mensen mens jeg gikk på den, men blødde i 1 mnd da jeg tok første sprøyta :s

La på meg masse:( Og det tok lang tid å bli gravid:(((

Skrevet

oi da..knallbra å slippe mensen da..hehe

har hørt det kan være vanskelig å bli gravid etter å brukt det,men det er ikke no problem her da,tenkte ikke å ha flere uansett.men det er kanskje ikke det legen mener..

Skrevet

hærlig!!:) men jeg har lest at man ikke skal bruke det mer enn i to år eller no sånt??hvorfor det da?

Skrevet

Hei! Jeg brukte p-sprøyte i 4 år sammenhengende, opplevde ikke noe spørsmål om jeg burde kutte/ta pause av legen, ser du var litt usikker på hvor lenge man kunne gå på den. Jeg hørte aldri noe om at jeg burde det.

Positivt: Mistet mensen *deiliiiiig*

Slippe å huske piller

Setter den selv, hver 3. mnd

Billig (ca 80 kr for en sprøyte, som da varer i 3 mnd)

Negativt: Gikk opp i vekt, men som nevnt her, så er det appetitten det i stor grad slår ut på, ikke sprøyta i seg selv. Så med godt kosthold ordner du den biffen.

Tar ofte litt tid å bli gravid etter slutt, brukte 11 mnd. (men alt innenfor et år er jo "normalt" med prøving).

Jeg har nå fått barn nr 2, og tror ikke vi skal ha flere. Men ooooom vi skal det en gang, så er jeg jo klar over at det kan ta noe tid å bli gravid etter å ha brukt den.

Anbefales fra meg:o)

Skrevet

Positivt: mistet mens.

Negativt: vektøkning, til og med med jevn trening og balansert kosthold.

Veeeeeeldig lang tid for å bli gravid!! 3 år.. begynte på utredninger og div. Legene trodde meget mulig at årsak var bruk av p-sprøyte.

Skrevet

postitivt: ble ikke gravid med løken jeg var sammen med

negativt: gikk opp mer enn 10 kg (tok den bare 1/2 år), hadde

fullstendig personlighets-forandring og gikk inn i en psykose.

Not for me det der...

Skrevet

Negativt: Blødde i syv jævla mnd i STREKK!!!!!!!!!!!!! Gledet meg sånn til å begynne på den, for alle rundt meg mistet mensen. Men ikke jeg!

Så aldri mer sprøyte på meg nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...